Träna sa dem..

Det blir kul.. Och det kanske det blir om man har bättre humör än vad jag har. 

Efter ha ätit en riktigt god buffé på Tuna Park i form av asiatiskt så var jag mer än behagligt mätt. Men trots allt så kände jag för att ta en cykeltur med Rickard när maten gjorde sig mindre påmind. Men först en kopp kaffe med mamma medan Rickard skruvade ihop grinden till staketet. Och när han var klar så passade vi på att svira om till träningskläder och bege oss ut på tur medan mamma var kvar och vaktade tjejerna.

 
Redan innan vi kom iväg så insåg jag att min cykel behövde fylla på luft i däcken. Så vi fick börja med att cykla till bensinmacken för att fylla på. Men inser där att det inte är sån ventil på framhjulet. Och all lyft gick ur.. Så med ett platt däck fick jag börja min promenad hemåt igen. Lagom tjurig. Men Rickard cyklade hem och hämtade en vanlig pump. Varför har jag två olika ventiler på mina däck för? Det kunde inte Rickard förklara när han mötte mig halva vägen hem och kunde pumpa min cykel med en vanlig pump. 

 
Men under den stunden som jag gick ensam på vägen hem hann jag bli riktigt irriterad och sur och min träningsvilja var så gott som bortblåst. Men så fick jag min vilja igenom att cykla en runda (Rickard ville cykla den andra hållet men jag fick som jag ville) och så trampade jag på. Trampade på som bara den. Ute på gärdet blev det dock väldigt blåsigt och jag ville vända hem. Sen gick turen utav bara farten..

En bra men seg, lätt lutande backe fick avsluta våran runda men jag är tacksam att vi valde min riktning, då hans riktning hade börjat med en hemsk uppförsbacke i grus. 

 
Jag blev riktigt njöd med våran runda. Milen är helt okej att cykla såhär i början. Vi har en annan slinga som blir milen den också. Den får vi ta en annan dag. Mamma sa redan imorgon, men ibland är hon inte riktigt klok. Men lite mersmak för cyklningen helt klart.. Eller träning över lag kanske!

Nu dags för en AWO - after work out!
 
1 M K:

skriven

Men det där var ju bra trampat. Bättre tempo än vi hade igår tror jag nog. Högre snitthastighet så det borde bli högre tempo. Men iofs cyklade vi dubbelt så långt. Få se om jag tar en kortare repa idag. Ska ju iväg o jobba natt sen.

Kommentera här: