Vardagsslutet

Och helgen gör entré om en stund. 

Vissa slut på en arbetsvecka kan vara jobbiga. Även om jag inte har arbetat så har jag ändå "arbetat" i och med jag ringt en massa samtal som är arbetsrelaterade. Bättre sent än aldrig kan man tycka. Men de samtal jag haft i dag har faktiskt varit skapligt tunga trots allt.

Men nu är det ju fokus på helgen som gäller. De två sista dagarna innan tjejerna börjar skolan. 

Vad passar inte bättre än att jag påbörjar min helg med att åka ner på stan och dricka lite vin, käka lite gott och umgås med tjejerna. Inte mina barn såklart utan min syster Anni och så Malin. Jag var tidigare idag hem till Anni och fixade håret lite snabbt.

 
Nu väntar jag bara på att Malin ska höra av sig om att jag kan gå över dit. Därifrån tar vi bussen ner på stan och möter upp Anni. Fast innan dess så ska ju Rickard hämta tjejerna också. Vilja har hockeyträning så Meja och Ninja får hänga i ishallen en stund innan de får en mysig kväll tillsammans sen!

Sen väntar en helg. En helg som är skapligt oplanerad och det är skönt. Vilja har hockeyträning på söndag efter lunch och därefter åker vi på kalas. Så vi får väl se vad vi hittar på imorgon!
 
1 Beatrice:

skriven

Ha en trevlig kväll <3
Jag ska också träffa min syster ikväll, men inte för att dricka vin utan för att hon tycker det var så länge sedan jag kunde komma dit (medan hon är hemma och inte jobbar)
Sonen ska med och få se nya kattungen, sedan tror jag det räcker med aktiviteter för honom idag (vi var ju på återbesök på hälsocentralen i förmiddags + körde till grannsamhället och handlade lite gott till lunch.
Kram & skål <3

Kommentera här: