En packad gympapåse

Att få rutin på att packa min egna gympapåse ska nog sätta sig riktigt bra. Att packa den är ju inga problem, det gäller ju bara att komma ihåg att använda det som finns inuti. Och idag har jag faktiskt gjort det. Det vill säga att jag faktiskt har varit på gymmet.

 
Inte mitt vanliga gym. Men på vårt jobb finns det ett alldeles eget litet gym som passar skapligt bra för vardagsmotion faktiskt. Det innebär att jag slipper tumma på familjetiden så mycket och ändå hinner jag tänka på mig själv. Eftersom jag slutar 15.30 (om jag såklart stämplar in klockan 07.00 vill säga) så hinner jag träna ett enkelt pass innan jag rör mig hemåt för att ta tag i livet.

Idag stämplade jag ut klockan 15.30, men min nya gymkompis Ronja blev upptagen till strax innan 15.50 så vi kom ner till gymmet lite sent. Och så startade vi. Körde lite här och lite där. Ingen riktigt struktur på träningen. Men nu vet vi på ett ungefär vilka maskiner som finns och vi kan göra upp egna scheman över vad vi ska träna. 

Nackdelen med att vi körde lite här och lite där är ju att det kanske inte ger så mycket. Men när vi väl var klara så var det skönt att sätta sig en stund innan vi gav oss ut i kylan för att skrapa rutorna på min bil. Jag passade på att köra hem Ronja så slapp hon cykla i denna halka. Det innebär dock att jag hämtar henne imorgonbitti också.

Nu ska vi ju även sätta rutiner här hemma också. Vem av oss ska träna när, eftersom Rickard också har börjat träna. Hans första pass var väldigt tidigt imorse. Men han kan även tänka sig träna senare också, så då kan jag träna på morgonen. Gymmet/jobbet öppnar ju trots allt klockan fem på morgonen. Nog för att sängen är väldigt skön då, men en del morgonpass får det nog bli för mig och Ronja.

Vi får väl se hur det känns imorgon. Kanske hatar jag gymmet redan då. Kanske längtar jag till måndagens pass. Om det nu blir morgon eller eftermiddag. Det visar sig imorgon! 

Kommentera här: