Gräsänka

Rickard åkte tidigare idag upp till Skellefteå för att lämna en arbetsbil. Han flyger hem imorgon på förmiddagen men anländer ju till stan på eftermiddagen med tåg. Det innebär ju att jag är gräsänka.

Jag har ju inga större problem att vara ensam med barnen direkt. De är ju så pass stora att de sköter sig själva skapligt mycket. Vilja gick och hämtade Meja och Ninja på fritids och mötte mig lagom när jag parkerade bilen hemma. Så gick vi hem och åt matlåda som Rickard hade stått och gjort igårkväll åt oss. Ninja bytte om till träningskläder. Meja packade läxan och gick hem till mormorn. Vilja följde med mig till Ninjas basketträning. Sista träningen för i år bjöd dessutom på lussebulle som även Vilja fick.

Väl hemma igen har tjejerna gjort sig klara för natten. Gympapåsar är packade inför morgondagen och jag har stått och gjort matlådor inför morgondagen. 

Tvättmaskinen snurrar i badrummet. Snart klar. Sen ska allt tystas ner här hemma. Jag ska krypa ner i soffan eftersom Ninja har krupit ner i min säng. Hon vet att jag har svårt att sova ensam. Och i natt lever hon upp till sitt namn. Ninja, för inte ligger hon stilla i sängen. En fot i ansiktet eller en arm runt halsen. Kanske ett ben över bröstet och små små snusningar från hennes lilla näsa.

 
Men det är mysigt. Trots att jag inte får den bästa sömnen med henne i sängen så vet jag ju själv att detta inte kommer att vara för alltid. Så det gäller att passa på. 

Jag lär nog ändå sova gott då jag tog mig till jobbet väldigt tidigt och drog ett träningspass 05.45 tillsammans med mina två kollegor My och Ronja. Om det blir en vana vet jag inte. Men som det känns nu i efterhand så kan jag lätt försöka få till 2-3 morgonpass i veckan. Även om det var drygt att skrapa rutorna på bilen redan 05.15. Men ett träningspass senare stämplade jag in på jobbet 07.01. 

Imorgon är det jag som lämnar barn i skolan och mamma på sitt jobb innan jag får stämpla in på jobbet. 
1 Bea:

skriven

Lite synd att du inte kunde följa med till Schtaan (som Skellefteå kallas här)
Då kunde vi tagit en sväng på gymmet... eller en shoppingtur & ett glas vin i pausvilan - och sedan mer shopping 😋 Eller mer vin... jo, mer vin! Och bara surra järnet 😄
Kram

Svar: Hade jag inte haft jobbet hade jag fixat barnvakt och följt med honom på resan. Men tyvärr får vår vin-,skitsnack-, och shoppingdejt vänta 😉
Marie

Kommentera här: