Måndagsträning

Jag vet inte om jag någonsin kommer att gilla att kliva upp tidigt en måndagsmorgon. Speciellt inte när jag vet att det nalkas träning. Mitt tränings-tänk är inte riktigt där ännu, men vi är på god väg.
Idag hämtade jag bara upp My för ett tidigt pass på gymmet. 05.40 stod jag på löpbandet och värmde upp med lite lättare intervaller. Men med bara en kopp kaffe i kroppen så orkar man inte riktigt så jätte mycket.

 
Sen gick jag över på biceps. Inte den bästa delen av kroppen att träna när man är inne i ett skov, men kroppsdelen behöver ju träna den också. Vare sig jag har ont eller inte. Dessutom lite extra övningar med plankan. 

 
Jag är skapligt glad över att det bara är vi på gymmet så tidigt. För man ser inte riktigt ut som människa när man kommer osminkad och trött, för att övergå till röd i ansiktet.

Men en dusch, smink och frukost i magen så var jag människa. Så det är ju helt klart ett bra sätt att komma igång. Men segt en måndagsmorgon. Nu är det bara att ladda om inför ett morgonpass på onsdag. Jag skippar fredagspasset då det nalkas julbord på kvällen med jobbet. Då känns det som om 15 minuter extra sömn är mer värt. Då det även innebär en lugn morgon hemma. 
Imorgon får jag en lugn morgon hemma med tjejerna, då är det Rickards tur att kliva upp tidigt för att träna. 
1 Bea:

skriven

Snyggt jobbat! 💪🏻
Ja, inte är det alltid lätt att träna med värk... Jag försöker intala mig själv att "jag ger igen på kroppen som gör att jag får ont" 😋 HAH! Där fick du träningsvärk av mig 😂

Heja oss & KRAM!

Kommentera här: