Tisdag, träning och tvätt

Så enkelt skulle jag kunna förklara min tisdag. Det är december och det märks tydligen på jobbet också. Fler ordar lagda ger färre jobb för min del. Så idag har det varit alldeles för segt nästan. Som en onsdag, fast på en tisdag. Undra då hur morgondagen blir då. Det visar sig.

 
Att kliva upp ur sängen hade jag inte större lust med idag heller. Lika så gårdagen. Idag gick det dock lättare eftersom Ninja hade smugit sig in och lagt sig i min fotända av sängen. Så det var snällt bara att kliva upp när första ringningen av alarmet skedde.

Idag hade Meja handbollsträning, som idag hade bytts ut mot träningsmatcher i hemmahallen mot ett lag från Eskilstuna. Nästa vecka är det våran tur att åka in till dem och köra träningsmatcher. Riktigt spännande, lärorikt och miljöombyte på samma gång.

 
Det var en skapligt trött Meja som följde med hem igen. Ett bad, middag i magen så stupade hon i säng ganska fort. Ninja gjorde henne sällskap.
Vilja och Rickard är i ishallen. Vilja har haft träning utomhus och nu efteråt tittar det på herrarnas match på hemmais. 

Så själv har jag spenderat tiden hemma med att fixa med tvätten. Känns som om tisdagar är en bra dag att tvätta på. Eftersom jag ändå hinner vara hemma en stund och fixa med det efter jobbet och hinner tvätta någon mer maskin efter Mejas träning. 

Men nu är jag slut som artist. På med en ansiktsmask och krypa upp i soffan för en stund.

Kommentera här: