24 timmar Stockholm

Att få spendera nästan exakt 24 timmar i Stockholm under helgen var precis vad jag behövde. Vi lämnade tjejerna hemma hos farmor och farfar strax innan halv elva och styrde bilen mot huvudstaden. 
Vi kom in till city lagom till lunch och passade på att äta en lätt lunch på Restaurang London.
 
Checkade in på hotellet. Handlade kläder till tjejerna på Zara och sen begav oss sedan ut till Hovet för att titta på hockey. Inte alls enligt våra planer, men det gäller att passa på när man ändå är där.

 
Jag fick se mitt älskade Djurgården möta Linköping och att det dessutom blev vinst för hemmalaget! Och om jag ska vara helt ärlig så unnade jag mig faktiskt en öl (så enkelt som en folköl dock) i samband med matchen. För aldrig tidigare har jag druckit öl i samband med hockey. 

Efter matchen var ju klockan så pass sent så stan hade ju hunnit stänga innan vi kom in till ciyt igen så vi tog oss vidare till Mall of Scandinavia för att spendera några timmar, och pengar för den delen också.
Trötta kom vi tillbaka till hotellet och orkade faktiskt inte bege oss ut igen. Det gäller ju att passa på att vila upp sig medan man ändå kan.

 
Så vi somnade tidigt, sov gott hela natten, och vaknade skapligt tidigt också. Redan vid åtta satt vi och åt en fantastisk frukost innan vi gjorde oss redo för att checka ut. 

Stan öppnade elva, men redan klockan tio satt vi på ett mysigt café och drack kaffe och åt en varsin bit paj. Att bara få sitta i lugn och ro och se staden vakna och bara vara. Det var precis vad vi behövde. Men när klockan var lagom tog vi oss ner till NK för att köpa rosetter till tjejerna. 

Där vidare till BR för att avsluta vår runda på Åhléns. En ny handväska inhandlades till mig och den kommer passa perfekt till vårens tunna jackor. Sen tog våra 24 timmar slut och vi styrde bilen hem till tjejerna igen. 

Som jag har njutit av våra 24 timmar på vift. Laddat upp ny energi till en lagom tuff tid framför mig. I och för sig bara 35 dagar kvar till Spanien dock så det ska nog inte gå någon nöd på mig. Och redan nu planeras en tripp med tjejerna också. 

 
Men det var en skruttig och febrig tjej som i alla fall hade saknat sin mamma medan vi var på vift. Men att få vara med farmor och farfar och dessutom få spendera tid i stallet och rida. Vi hade tre lyckliga tjejer som kom hem igår! De blev ju dessutom riktigt glada över sina nya kläder, leksaker och rosetter som fick följa med hem till dem!

Nu kör vi en ny vecka!
 
1 Bea:

skriven

Jag såg att ni vann i hockeyn :) Vi med, även om det blev på övertid.
Verkar varit en härlig tripp för er. Önskar att vi typ hade närmare till Stockholm med... men jag är ingen resemänniska, utan stannar gärna hemma. Så Stockholm får vara.
Hoppas skruttan kryar på sig och att ni får en mysig måndag <3
Kram!

2 Anna :

skriven

Det låter som att ni har haft en riktigt fin utflykt på egen hand! Får man fråga vad det är du har på dig på sista bilden? (blått med rosa äppelblommor) Tycker mönstret är jättefint!!

Svar: Det är en fin blus från Vero Moda. Finns i flera fina mönster. Har 3 olika ☺️ Kan visa vid annat tillfälle ☺️
Marie

Kommentera här: