Dessa hantverkare alltså

Inlägget innehåller i stort sett bara klagomål.

När man återigen har ställt upp sängen på högkant (se bild i inlägget här) för att man tror att målaren ska komma och göra klart i sovrummet. Och målaren inte kommer för att tapeten inte har kommit. Då blir jag faktiskt lite irriterad. För vi gjorde ju klart för företaget att det tar cirka 3 dagar för butiken att få hem tapeten, då han bör ju ha beställt den redan för 2 veckor sen när vi var iväg och valde tapet. Och när ägaren till företaget väl bokade målaren så kan jag ju tycka att tapeten skulle varit hemma. Annars var det ganska onödigt att boka målaren, och göra upp med hyresgästen (vi då) för att fixa sovrummet.
Men nej, Rickard ringde till måleriföretaget direkt på morgonen idag och fick veta att tapeten inte kommit ännu. Så sängen får stå på högkant till kvällen när Rickard kommer hem och fixar ner den igen. Kan ju inte heller dra ner rullgardinen för att dölja det utifrån, då rullgardinen också är nedplockad.


Bilden har inget med ämnen i inlägget att göra. Men den är väldigt fin. Meja som valt färger inför stundande OS då vi såklart ska heja på Sverige! Jag som inte ens tittar på OS. Men det ska Meja göra tydligen!
 
Själv skyndade jag mig hem efter jobbet och svängen förbi fastighetskontoret, där jag och Rickard valde ny golvmatta till köket, då den är i sånt dåligt skick. Allt för att killen som ska reparera våran tvättmaskin skulle komma. För en timme sen. Och han har inte dykt upp ännu. Nu är planen att han ska byta motor, men jag vet ju inte hur lång tid det tar. Jag ska ju trots allt åka iväg och rasta hundarna om en timme, för att sen hinna hem och hämta Ninja i skolan kvart i ett. Men ingen hantverkare inom synhåll eller något meddelande. Rickard hade ju trots allt pratat med killen vid åtta idag och då sa han att han kommer till klockan 10. För vår "servicetid" som är mellan 8-11 är ju slut nu egentligen. Men jag får väl vänta en stund till då.

Får väl passa på att sitta en stund i soffan och läsa lite i min nya bok. Så nu ska jag inte klaga mera..
Ha en fin måndag kära läsare!
 
1 Bea:

skriven

Men alltså......... jag får ryckningar i högra ögonlocket 😡 Bodde jag närmare skulle JAG fasen komma och fixa allt åt er! Ja... tvättmaskiner är jag inte så hajj på, men resten 😎
Kram 💕

Svar: Ibland blir man lite snabb på tangenterna. Det löste sig ju ganska bra ändå igår 😜
Marie

2 Vicki:

skriven

Håller du på med renovering i ditt hem? Bor ni alla tillsammans igen eller Rickard hjälper dig som smakråd?

Ha en trevlig söndag,Vicki

Kommentera här: