Laddade batterier

Efter en alldeles härlig helg med tjejerna är mina batterier laddade igen. Nästan fullt i alla fall. Eftersom vi hade killfritt, dvs att Rickard var iväg med sina kompisar, så gjorde vi saker vi ville, hela dagen.

 
Vi började lördagen med att åka skridskor på allmänhetens åkning. Själv orkade jag tyvärr bara 10 minuter, innan fötterna sa upp sig. Dels att jag ändå åkte en timme under torsdagen och sen att jag simmade under fredagen. Men tjejerna åkte så gott de kunde. Vilja fick jag till slut be att kliva av så vi kunde äta oss lite lätt lunch i ishallens cafeteria. 

Sen tog vi oss till godisaffären och köpte lördagsgodis innan vi for hem till Mummi och Ukki på eftermiddagsfika. Vi fick så mycket ätbart och vi avslutade vår fika med en varsin semla som Mummi hade bakat. Så mätta och belåtna åkte vi vidare till affären för att handla hem frukost och enklare kvällsmål.

 
NHL18 och godis i soffan var nog det roligaste vi tjejer hade det. Slagsmål, straffar och dåliga förlorare (läs Vilja och Meja då jag vann på straffar över dem).

Så istället satte vi oss och målade naglarna i köket. Vilja och Meja hjälpte varandra med att måla. De skrattade och hade riktigt kul ihop. Så som syskonkärlek ska vara ibland. Jag målade Ninjas naglar röda enligt önskemål och mina egna i en grå nyans. 

 

Jag har Essie's nummer 493 without a stitch från Lyko (adlink)


Sen passade vi alla på att bada skumbad i turordning. Tjejerna först. Och medan Vilja badade så passade jag på att läsa saga för Ninja så hon somnade. Och när det var min tur att bada så kröp Meja och Vilja ner i sängen tillsammans och tittade på melodifestivalen tills de somnade. De sov ju såklart när jag var färdig i badet.

Så jag satte mig och spelade lite NHL ensam, men det var ju absolut inte lika roligt. Så jag kröp ner i sängen skapligt tidigt ändå.

På söndagsmorgonen fick jag kaffe på sängen av tjejerna. De var lagom malliga över att de hade fixat det till mig. Mammahjärtat smälter ju en aning kan jag lova. 

Det blev en lugn förmiddag hemma innan vi gjorde oss i ordning för att åka iväg på barnkalas för kompisen Milton, på bowlinghallen. Så nöjda tjejer fick spela en serie bowling, käka pannkaka till lunch och avsluta med en skål glass.

 
Väl hemma igen gick eftermiddagen av bara farten. Vilja och Meja satt med sina läsläxor en sista gång och Ninja satt och ritade. Det blev veckohandling och matlagning innan hela familjen stupade i säng. 

Nu är vi redo för en ny vecka. Lagom tung ändå, men framåt går vi. Efter den här veckan har jag ju sportlov med tjejerna så. Då får vi ladda batterierna igen!

Dags att fixa med tvätten här hemma. Iväg på lunch med Rickard, rasta hundarna, för att avsluta denna dag med en After Work med min fina vän Karin. Precis vad jag behöver just nu!
 

Kommentera här: