Sportlov del 2

Jag hade ju ingen större lust att kliva upp när klockan ringde imorse, men jobbet väntade. Och lika så kaffet på mitt sängbord. Men jag tog mig igenom mina två timmar på jobbet, men en liten utryckning från räddningstjänsten, då brandlarmet gick igång. Kan lova att det var kallt att gå ut i kylan i bara tröja och tofflor. Men växthuset fick värma gott en stund tills det var okej att gå in igen.

Hemma väntade tjejerna. Redo med underställ för att åka till ishallen. Eftersom tjejernas fritids skulle åka dit idag så ville tjejerna också åka dit. Så även jag gjorde mig redo med underställ och värmeställ för att avnjuta några meter på skridskor.

 
Jag orkade faktiskt med att åka i lite drygt 40 minuter med barnen. Sen orkade jag inte buta ihop längre och foten värkte för mycket. Eftersom jag har nya skridskor så är de ganska så hårda och därav skaver lite på ovandelen av min fot. Vilket i sin tur gör ont på mitt lilla stygn.

 
Men tjejerna fick leka lite längre med sina vänner. Fritidsledaren är en favorit och han roade tjejerna riktigt gott. Vilja försökte till närkamp med klubba och puck. Hon fick helt klart kämpa riktigt mycket den stunden och det gillade hon. Meja hittade sin klasskompis som hon slog följe med och Ninja klev av isen strax efter en timmes åkning. 

Och så började hennes feber. Hon frös och ville endast sitta nära mig i väntan på att tjejerna hade åkt färdigt. Jag ringde och avbokade vår lilla uppgörelse med hundrastningen också då Ninja behövde hem och sova. 

Så snabb lunch i form av pasta och stekt falukorv. Därefter en dog flytande Alvedon (Ninja hatar den munsönderfallande tabletten) Sen bäddade hon ned sig själv i min säng och väntade på mig. För visst får man sova med mamma när man är lite krasslig?!

 
Hon sov dessutom i närmre 3 timmar. Fortfarande varm och tagen när hon vaknade, men middag åt hon med skaplig apiti men var lite ledsen för att hon missade mellanmålet. Så jag tog mig till Ica Maxi och handlade lite frukt och turkisk yoghurt och slängde ihop en fruktsallad till kvällsmål istället.

En ny dos Alvedon och nu ligger hon återigen och sover i min säng. Jag tänker snart göra henne sällskap.
Imorgon väntas en något tung dag. Möte med jobbet står på schemat, utöver min ordinarie arbetstid!
 
1 Bea:

skriven

Krya på lillgumman ❤

Kommentera här: