Sportlov del 3 - skridskodisco

Ninja var väldigt pigg när jag kom hem från både jobbet och det där jobbiga mötet med jobbet innan lunch. Så vi for iväg och handlade termoleggings till tjejerna då det nämligen nalkades skridskodisco i vår ishall. Ett samarbete med de fyra klubbarna som använder vår ishall. Så strax innan klockan 17 var tjejerna redo att kliva ut på isen för två timmars skridskoåk med härlig musik och dämpad belysning.

 
Det var en riktigt uppskattat aktivitet i vår hall då isen kryllade av barn i olika åldrar upp till och med årskurs sex. Blir spännande att läsa från klubben sen om hur många barn som faktiskt deltog. Varje barn fick en biljett, för att de skulle kunna hålla koll. Entrén var ju såklart gratis!

Ninja tog sig ut på isen en stund, men lite drygt en halvtimme senare kom hon av och ville byta om.

 
När det är skridskodisco så behöver man ju inte ha hela hockeyutrustningen på sig. Så då får man ha tyllkjol och stickade vantar, som ens mormor har gjort. Då är man nöjd! Meja åkte strax runt en timme, sen kom även hon av. De fick en varsin läsk och en chokladbit. Det var ju trots allt disco.

Sen säckade Ninja ihop igen. Vi satt i förrådet och gosade. Hon frös och ville bara vara nära.

 
Så när det var en kvart kvar av istiden för de yngre (årskurs sju och uppåt hade istid mellan 19-21) fick jag dra av Vilja av isen. Hon hade lätt kunnat åkt ett tag till. Men Ninja ville hem så Vilja var snäll nog och klev av utan några större protester i alla fall. Lika så hon fick ju en läsk och en chokladbit att äta i bilen på vägen hem. 
Vi passade på att stanna till på Ica Slagsta för att handla hem lite mer frukost till morgondagen. Tjejerna hinner ju äta frukost innan jag ens kommit hem från jobbet. Så jag har knappt någon aning om vad som behövdes. Men vi lyckades göra ett bra inköp innan vi tog oss hem.

Ninja bytte snabbt om till pyjamas och fick en dos Alvedon. Alla vi fyra tjejer satte oss i Viljas säng och läste en kort godnatt saga. Tror knappt jag hann läsa sista sidan innan Ninja sov. Innan klockan åtta dessutom. 
Vilja och Meja ligger i våningssängen i Mejas och Ninjas rum och tittar på Viaplay med deras Apple-tv. Men de somnar nog när som helst de också, så jag får gå in och stänga av.

Själv ska jag göra mig klar för sängen jag också. Det är bra jobbigt att gå upp 05.15 när resten av familjen får sova hur länge de vill. Men jag biter ihop och kör de sista två dagarna på jobbet denna vecka. Men fortfarande två dagar kvar att hitta på saker med barnen också under dagarna. Vi får se vad vi hittar på imorgon!
 

Kommentera här: