Sportlov del 4

Min morgon startade allt annat än bra. Dålig sömn då jag snällt fick dela en 90 cm säng med en liten febrig tös som ligger allt annat än stilla. Men jag tog mig iväg till bilen. Som vägrade att starta. Grrr. Sedan vi lämnade in bilen för en uppdatering så har den strulat. Så jag fick snällt springa hem igen och hämta nyckeln till Rickards bil istället. Så jag kom iväg sent till jobbet, men kom i tid till att vi började dagen i alla fall.

Väl hemma igen så tog jag och tjejerna oss en tur till stan medan Rickard åkte in på kontoret och jobbade bort en del. Vi unnade oss nya tröjor. Alla tjejer fick välja sig en egen. Fast tjejerna valde nog min faktiskt. Men jag är nöjd ändå. Vi passade även på att köpa en tröja till Rickard också. Ninja ville att det skulle vara en hemlis, men Meja avslöjade allt i bilen på vägen hem.

Vi bestämde att vi skulle grilla korv till lunch idag.

 
Jag som aldrig hanterat en grill passade på att åka pulka/snowracer/åkdon med tjejerna så länge. Och Rickard fick ju såklart fixa med korven.

 
Det blev en alldeles perfekt lunch ute i det underbara vädret. Lagom kyligt, men solen värmde oss hemma vägen in i själen ungefär.

 

 
Lagom rödrosiga om kinderna tog vi oss till biblioteket för lite sportlovpyssel. Det gillade tjejerna. De har ju längtat efter att vi ska dit och låna böcker, så vi passade på med det idag.

 
Meja pysslade ihop ett eget bokmärke då hennes tydligen har fått fötter (läs hon har glömt det i en bok som hon glömt att hon läst, så det kommer fram snart). 

 
Jag och Ninja kröp ner i läspölen och läste en bok om Ingrid. Hon gillar Ingrid väldigt mycket, så det är synd att det inte finns fler böcker. Vi passade även om att gå en tipspromenad på biblioteket. Nu får vi hålla tummarna ifall tjejerna vinner något. Vad priset var vet jag inte.
Vi lånade hem en bok om Madicken. Så den ska vi läsa och sen tar vi oss på äventyr. Senare mot våren vill säga. Tjejerna längtar efter äventyr, men de har ingen aning om vart vi ska. Kanske inte riktigt vi heller.

Sen var det dags för mellanmål. Så vi unnade oss fika från Amarant. Kaffe till oss vuxna och läsk till barnen. Oj, så onyttigt, men oj va mysigt och alldeles underbart.

 
Nu ska vi strax åka och lämna in bilen till verkstaden. De ska ta en grundlig check av den i nästa vecka. Men eftersom jag och Rickard ska till Stockholm i helgen, så får vi en lånebil istället. För jag har ingen lust att bli stående i ett parkeringsgarage där upp med en bil som inte funkar. Inte heller ta flera mil på våran lilla bil.
Och när vi lämnat in bilen så lämnar Rickard och tjejerna av mig på stan. 

För min del nalkas det After Work med Torshälla-gänget, som det så fint heter. Ett gäng gamla kollegor som håller kontakten sen vi sammanslog med Eskilstuna. Så jag ser fram emot en trevlig kväll, men ett glas rosé och underbart trevligt sällskap!

Imorgon är en ny dag med sportlov för tjejerna. Vi får se vad vi hittar på då!
 
1 Bea:

skriven

Ha en trevlig AW 🤗

Kommentera här: