Att köra tills bilen inte har någon bensin

När jag känner mig lite "down" så brukar jag tänka att jag ska köra så långt bilen kommer med den bensin jag har i tanken. Landsväg och/eller motorväg, långt eller kort, med nån specifik musik. Allt för att skingra tankarna som kommer ikapp mig. Okej, jag lär aldrig våga köra tills bensinen är slut, när jag redan får panik över att det bara är halvtankt i bilen dessutom.

 
Idag är en sån dag. Ville egentligen inte stänga av bilen på parkeringen. Bara köra. Men istället så sitter jag nu hemma. Har fixat med tvätten och dricker nu en kopp kaffe. Och nu ska jag bara vänta på klockan. Och det är nästan det värsta jag vet när jag just känner mig lite "down".

Ska hämta upp mamma vid lunch och handla lite snabbt. Sen ska jag rasta hundarna för att senare i eftermiddag besöka kommunhälsan. Möte nummer 1 av 3. Och det mötet är väl anledningen till att jag känner mig lite "down" idag. Ovissheten som uppstår. Så klart tänker man mer än vad man behöver. Men det blir väl bättre sen. Fast när sen är vet jag inte. Och det gör det ännu jobbigare!

Planen var även att åka tillbaka till jobbet på en eftermiddagsfika då en kollega har fyllt år och ska bjuda på tårta. Men just nu så känns inte den känslan rätt heller. Så det kanske är lika så bäst att sätta sig i bilen och dra några mil för att må lite bättre sen helt enkelt!

Kvällen ska jag ju sen spendera en stund i ishallen och sen hemma för att stöka i ordning i sovrummet igen. Imorgon kommer målaren och ska fixa vårt sovrum efter olyckan ni kan läsa om här.
 
1 Bea:

skriven

Jag är rätt lugn även om bilens dator säger att det nu går köra 2 km... är det mindre än 2 km till närmsta mack så känner jag lugnet 😎
Köra bil är terapi för mig med. Enda gången jag är skärpt och känner mig rörlig och på G typ.
Vi kör vidare, va? ☺️

Svar: Jag lovar att tuta på dig när jag kör förbi hos er.. I typ juli bör min bil rulla förbi. Håller du utkik då? 😜
Marie

Kommentera här: