Den sista lediga måndagen

Idag bad jag om att få bli väckt tidigt av Rickard. Så han väckte mig snällt strax efter klockan sex tror jag. Minns nog inte så noga. Trött var jag i alla fall. Jag har sovit dåligt sen i torsdags, av en förklarlig anledning.

Hur som så var alla morgonens bestyr och vi tjejer klara för dagen redan klockan nio. Allt för att vänta in Lena, kvinnan som städar hemma hos oss varannan vecka. Tyvärr så klarar jag inte av den "grova" städningen längre hemma utan att bli helt slut i både kropp och knopp. Så Rickard ringde sin kompis syster som driver företag, och bokade in städning varannan vecka. För att ta det värsta och grova. Allt för att underlätta för oss. Så jag passade på att läsa och dricka en kopp kaffe innan Lena kom.

 
Sen tog jag och tjejerna oss till Ica Maxi och handlade lite medan hon städade. Tjejerna ville ju hellre titta på när Lena jobbade så jag tyckte de var i vägen. Annars kommer Lena ju när tjejerna är i skolan. Så nu har jag ett rent badrum och kök. Dammat och torkat i alla rum förutom i tjejernas rum. Jag anser att det är så pass enkelt att städa deras rum så det gör vi själva fortfarande. 

När Lena var klar så åkte vi och hämtade Rickard på jobbet och tog oss till Axfood och gjorde ett stort inköp av diverse matvaror som går åt här hemma. Så himla smidigt med storpack helt enkelt!

 
Så hemma fick jag packa upp 7,5 kilo kyckling fördelat på 5 kilo salladskyckling och 2.5 kilo kycklinginnerfiléer. 1,5 kilo chickennuggets (till tjejerna). 5 kilo grönsaker, bara att kokas till middagarna. 5 kilo frysta bär, halva delen blåbär och halva delen hallon. Perfekt till morgongröten här hemma. 1,2 kilo aromat som räcker året ut för våran del. Dessutom 5 kilo pasta till tjejernas måltider. och så en hel låda med knäckebröd. Tjejerna gillar att ta en hård smörgås till gröten på morgonen, så det var smidigt att ta en storpack med det så räcker det ett tag för våran del.

 
Rickard skojade med tjejerna om att när denna månad är slut så kommer vi låta som kycklingar. Men gott blir det och vi har hela frysen full. Ninja bad om att köpa hem ett storpack glass. Men det får inte plats i frysen. 

Nu dricker jag en kopp kaffe och ska strax servera ett mellanmål till tjejerna innan det är dags att röra oss mot ishallen och veckans första ispass. Meja går ut med stora tjejerna idag så det blir kul. Ninja följer med mig hem efter att Rickard kommit dit. Så har vi middagen klar tills de kommer hem. 

Sen blir det en lugn kväll här hemma med barnen. Imorgon börjar vardagen för dem igen. Och för min del blir det jobb. 2 timmar varje dag. Dock dumt nog förlagt mellan klockan 06.50-09.00 så tjejerna behöver fritids varje morgon igen. Men det får gå. Det är ju våran vardag egentligen så! 
Hur som.. Så är detta anledningen till att jag sover dåligt. Eftersom kroppen inte är okej, men jobbet gör inget så trycker läkaren på nu att jag ska gå tillbaka till jobbet för att jobbet ska göra något. Men jobbet tänker fortfarande inte göra något utan en diagnos (som jag ännu inte fått/kanske inte heller får). Så det är ju egentligen bara jag som hamnar i kläm här egentligen. Vi får se hur länge detta funkar!

Nu är kaffet slut så nu blir det på med raggsockor för att inte frysa om fötterna!
Ha en fin måndag kära ni!
 
1 morsanstips.blogg.se:

skriven

Hej, jättetrevlig blogg du har! Vad tycker du om Lilla Bageriet-boken? Har för några dagar sedan precis rekommenderat de tre böckerna i serien 😊. Kolla in min blogg om du vill. Ha det gott!

Svar: Tack så mycket 😀Jag råkade ju dock läsa jul-boken först så det blev ju lite galet där med handlingen, men den är jätte bra faktiskt! Gillar den så jag måste hitta den tredje boken också 😀
Marie

2 morsanstips.blogg.se:

skriven

Ja jag älskar alla 3 böckerna 😊

3 Vicki:

skriven

Det var rejäla påsar :-).

Vad gör du med salladskycklingen eller ni äter mycket sallad?
Aromat vad har du det till? Jag har det bara på kokt ägg så en sådan påse hade nog räckt flera år här. Tjejerna gillar det med men använder det på ägg och pop corn.

Vicki

Svar: Jag använder kycklingen till mycket. Curry sås är den toppen till då den är färdig i små bitar. Lika så bara enkel att steka istället för filéer som jag sen ändå måste hjälpa barnen med att skära. Så mer som en praktisk grej att köpa just salladskyckling 😊Aromat använder jag oftast till att krydda kött med. Tillsammans med vitpeppar så tycker jag att det smakar riktigt gott! Barnen burkar ha det på pasta ibland också.
Marie

Kommentera här: