Inget löfte, men en önskan

I år lade jag inga nyårslöften. Fast det gör jag aldrig ändå. Jag lägger en önskan eller fler istället. Som det året när jag lade en önskan om att bli blodgivare. Kan lika väl ha varit ett löfte, men en önskan och önskan slog ju in. Nu har jag dock pausat min blodgivning i och med min sjukskrivning och ovisshet om orsak till min smnärta.

Hur som. Årets ena önskan är att läsa mera. I slutet av förra året lyckades jag plöja 5 böcker från mitten av november ungefär. I år vill jag läsa så mycket mera. Att försvinna in i en värld som inte är min egen är ganska skön. 

 
Året börjar med boken Som om du inte fanns (adlink) med Kate Eberlen.
Än så länge har jag ju knappt fått tid till att läsa så har ju bara kommit en fjärdedel av boken. Men det lilla jag har läst så känns boken riktigt rätt för mig. Att få försvinna till deras liv en stund.
Dock blir jag lite störd av min nya klocka, som jag fick av Rickard i julklapp, som talar om för mig en gång i timmen att jag måste stå upp för att klara diverse mål för dagen. Lite irriterande men samtidigt så vill jag så gärna klara av målen för min Apple Watch. Men och andra sidan så är det ju ganska enkelt att bara gå och hämta sig en kopp kaffe när klockan ber mig att ställa mig upp för en stund. Win-win där!

Under året ska jag skriva en lista över vilka böcker jag har läst. Jag har inget direkt mål om hur många böcker jag ska läsa, men så många jag bara kan och vill ska jag få ner på den listen. 

Har ni några tips på bra böcker? Gärna i pocketform då jag är försvagad i handleder och inte riktigt orkar hålla upp tjocka tunga böcker. Det lär ju bli besök på biblioteket ett par gånger då det säkert blir dyrt att köpa alla böcker under året också.

Nu ska jag ta och fixa med tvätten innan jag sätter mig till rätta i soffan igen och läser några sidor medan tjejerna ändå är sysselsatta med att titta på tv en stund!
 
1 Bea:

skriven

Oj! Den klockan skulle nog redan åkt i väggen hos mig 😂 Även om jag tycker den verkar skitbra, så kan jag ibland inte tygla impulser när jag har ont... Människor och djur går fria - men en klocka (!) som säger åt mig vad jag ska göra... no no no! 😂
Du kanske inte gillar genren, men Sagan om Isfolket (47 böcker i serien) kanske skulle vara något. Dom kan vara svåra att få tag på, i rätt ordning, men jag läser dom om å om igen. Lite tantsnusk, lite ondska... kärlek... trolldom m.m
Vet att dom fanns på Storytel, om du vill ha lyssnarbok istället för att hålla i en bok 🤗
Ha en fin onsdag & kram

Kommentera här: