Ledigheten fortsätter

En vecka kvar av jullovet och tjejerna leker sig mätta varje dag. Nya julklappar och hitte-på-saker med familjen sysselsätter oss riktigt gott! Men vardagssysslor måste vi ju tyvärr också hinna med om dagarna! Rickard är tillbaka i tjänst så vi tjejer får roa oss bäst vi kan helt enkelt!

 
Just nu sitter jag och njuter av en kopp kaffe här framför datorn. Tjejerna leker i Meja och Ninjas rum med Playmobil. Meja fick en stor hästgård av mormor i julklapp så fick tjejerna Rickard att köpa många tillbehör när vi var iväg och handlade lite igår så nu har de och leka med i alla fall. Playmobil uppskattar de riktigt mycket så det är roligt! 

Här hemma håller jag på med tvätten också. Bestämde ju att bädda rent i alla sängar nu i dagarna så tvättberget blev ju lite större än vanligt. Att jag aldrig lär mig att ta någon säng i taget sådär. Dessutom småplockar jag bort julen bit för bit. I vårt sovrum har jag endast kvar en julkula i fönstret. Den är i glas så jag vill gärna ha ner dess kartong från förrådet innan jag plockar ner den.

Idag ska vi bege oss till Mio möbler och kika på nya fönsterlampor till vardagsrummet. Jag var inte så smart och smidig när jag ställde bort de förra så de har råkat gått sönder så det är tyvärr bara att kasta. Men jag hoppas hitta nya snygga lampor i dagarna så även julen i vardagsrummet kan saktas plockas bort. Har ni plockat bort julen ännu? 

I eftermiddag går Vilja ut på is för första gången sen innan jul. En välbehövlig ledighet från hockeyn har fått dem lite mer taggade. Vilja går ut med Team 07 idag istället för Flickor Röd. Det är endast 6 tjejer anmälda till den träningen så jag vill gärna att Vilja får lite mer motstånd under träningen och får därför gå ut med Team 07 som har 25 anmälda. Imorgon går dock alla tjejer ut på is tillsammans.

Nu är kaffet slut och jag ska ta och platta håret innan vi beger oss iväg på lamp-jakt!
Önskar er en riktigt bra tisdag!
 

1 Bea:

skriven

Samma visa här med tvättberget och bädda sängarna...
Julen städades bort redan på annandagen tror jag det var.
Första dagen på gymmet idag - gick bra, då jag tog det väldigt lugnt. Fick med sonen också :)
Trevlig tisdag på er. Kram

Kommentera här: