När julen är ute

I förrgår fick vi äntligen orken till att bära ut julgranen. Tjejerna plockade ner julkulor och glitter. Rickard hjälpte dem med ljusnätet och Meja lyckades få ner stjärnan alldeles ensam. Själv dammsög jag i stort sett under hela tiden. För trots att granen fick mycket vatten så valde den att barra en hel del ändå.



 
Nu är det tomt där granen stod. Innan julen plockades fram hade jag en hylla där, men kände att den inte alls passade in där längre. Så nu måste jag fundera om. I och för sig så är det en stor yta för tjejerna att leka på. De dansar, hoppar hopprep och så vidare. Men nej, vardagsrummet är inte alls till för lek sådär när de har två andra rum att leka i.



Jag har hittat en förvaringsmöbel på IKEA men just nu känns det inte alls som om jag har lust att lägga nästan tvåtusen på en hylla. Det får snällt vänta tills lönen börjar trilla in igen. För jag ska ju trots allt börja jobba 25% från och med tisdag.

Men fram tills dess att jag har köpt hyllan så är det en perfekt plats för tvättställningen så länge tänker jag. Inte det trevligaste att titta på när man ligger i soffan och läser, men jag slipper trängas med den i badrummet.

Nu ska vi tjejer ta oss till affären och handla inför kvällens middag. Tacos är det beställt så lika så bäst att ta sig iväg nu innan alla andra slutar. 

Önskar er en fin fredag!
 
 

Kommentera här: