När kameran inte kan visa..

Arbetstiden gick skapligt bra idag må jag säga. Vi fortsatte ju göra rosetter tills att banden tog slut. Det är beställt nya men de har inte hunnit komma ännu. Så istället började jag klippa i ståltråden så vi har färdiga små bitar att bara ta till när banden väl kommer sen. Men efter 2,5 rullar med ståltråd så gjorde det skapligt ont i mina fingrar, men det gick bra ändå!

Jag stannade förbi Ica Maxi och handlade på vägen hem (även om det för mig blev en omväg) för Ninja tjoade glatt att tandkrämen var slut imorse när hon och Rickard stod och borsta tänderna. Så det var ju ganska viktigt att få hem tyckte hon. Och nu är det gjort.
Sen åkte jag landsvägen hem igen. Den är vacker på något vis. Idag ännu vackrare när kylan har slagit till här hos oss. Jag var tvungen att stanna till och ta kort på träden. Helt magiska!

 
Stannade på infarten till Rickars föräldrar och tog kortet. Riktigt vackert och såna här saker får mig att kanske vilja bo på landet. Eller i alla fall längre ut än mitt i centrum. Nu kan ju inte kameran visa den rätta känslan på fotot så som ögat såg det. Men jag gjorde ett tappert försök!

 
Tänk va kyla kan göra, men tanke på att vi inte har någon snö i alla fall. Men jag önskar och hoppas att det kommer lite så barnen får njuta av snölek. De fick ju trots allt nya pulkor och lekhjälmar i julklapp, som jag sen snubblar över så fort jag ska in i vår lilla skafferi.

När jag väl kom hem igen så startade jag en tvättmaskin. Imorgon kommer det en servicetekniker och byter ut våran tvättmaskin. Det är något som inte riktigt stämmer med den vi har nu, så han skulle byta ut den. Men jag passar ändå på att tvätta lite idag så inte berget växer så fort med tanke på att alla tre tjejer har träning idag.
Men så satte jag mig med en kopp kaffe i soffan. Igår fick jag ju ett paket från Bokus (adlink) på posten. 4 nya böcker som jag beställde i torsdags väntas läsas ut under den närmsta tiden. Får hoppas de är bra också. 

 
Nu är dock tvättmaskinen klar så ska hänga upp tvätten och starta torktumlaren. Idag ska jag äta lunch med Rickard på W.A.P också. Dagens 1 är; Heltstekt benfri kotlett med rödvinssky och potatisgratäng. Lät ju väldigt gott så jag hoppas det ska smaka. Ska hämta upp Rickard på hans jobb om en halvtimme. Sen hämtar jag hem min lilla tjej 12.45.

Ha en fin onsdagseftermiddag kära ni!
 
1 M K:

skriven

Jag gick ut idag o försökte fånga frosten men det började snöa så fick gå hem igen.

Kommentera här: