Romantisk middag för en

Det händer faktiskt ibland att vi delar på oss. Vi föräldrar alltså när det gäller barnens aktiviteter. Som idag till exempel stannade jag hemma och såg till att maten är färdig tills de kommer hem från den gemensamma hockeyträningen. Den slutar 18.30 och sen ska de hinna förbi och lämna av lite grejer innan de kommer hem.

Och själv ska jag på ett föräldramöte på skolan som börjar just 18.30. Läste sen att de skulle informera om V-klass och det känner jag lite att jag faktiskt kan. Det här med att lägga in barnens scheman och även boka tider för utvecklingssamtal och så vidare. Men ja, det visste jag ju inte när jag meddelade att jag skulle närvara vid det föräldramötet. 

 
Det innebar ju då att jag lagade middag. Fixade matlådor till mig och Rickard för morgondagen (inser, på tok för sent att äta ute lunch flera dagar i veckan är kostsamt) och se till att det finns gott om mat till hungriga tjejer när de kommer hem. 

Nu händer det inte allt för ofta att någon av oss stannar hemma. Utan vi båda försöker vara på plats med tjejerna samtidigt. Men samtidigt är det väldigt infekterat i tjejernas lag (i ledarstab/föräldrar) så jag mår inte alls bra av att vara där och känner att det är ganska skönt att ta ett steg tillbaka. Låta Rickard åka dit med tjejerna så de får träna. Nu är de dock "lediga" från tjejträning fram till måndag nästa vecka. Vilja har träning och match med Team07 istället under helgen. 

Men men..

Ute faller snön likt en sån där snöglob som man kan vända upp och ner på och det blir en mindre snöstorm i den där lilla kulan. Det är ju vackert på sitt sätt, för tjejerna njöt av att få vara ute och leka när de kom hem från skolan idag. Blöta och alldeles röda om kinderna så fick de varm chocklad till mellis. 

 
Mindre kul blir det dock för mig som ska gå bort till skolan för mötet. Och eftersom jag har håret uppsatt så är inte mössa ett alternativ heller, men luvan på jackan får passa bra till att skydda huvudet från den mesta snö i alla fall!

 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och dona lite till här hemma innan det är dags att klä på sig och traska iväg.
Ha en fin kväll kära läsare!
 

Kommentera här: