Borta bra men hemma bäst

Den där känslan av när man rullar in bilen här hemma för att packa ur all packning man har haft med sig de två senaste veckorna. Den känslan är alldeles fantastisk. Även om våra veckor på vift har varit alldeles underbara!

Det var en riktigt härlig vecka uppe i sommarstugan i norra Finland. Lite dålig mottagning på telefonen och därav endast ett inlägg under den gångna veckan. Sorry för det. Men det kanske är det som är semester också? 
Summerar veckan lite snabbt följande;

 
Bada. Att ha sin egna lilla strand precis vid gräsets slut är nog det bästa enligt tjejerna. Att få bada precis när som känslan faller sig in. Och med en fantastiskt utsikt över skog och mark. Att få bada med farmor, farfar, mummi och ukki. Det är ju det bästa. Och så hundarna förstårs. Även jag kom in en gång i år. Trots 10 års tillhörighet till stugan för min del så har jag faktiskt aldrig tidigare badat. Men i år kom jag i. Kanske berodde det på att det faktiskt var 30 grader i stugan också. Och att jag bastade i 70 grader också. Då var sjön riktigt svalkande. 

 
Polcirkeln. Rovaniemi; där tomten faktiskt bor. Att få träffa honom är ju en höjdpunkt varje år för tjejerna. Och även för oss föräldrar också. Vi fick dessutom mata hans renar. Ni som följer mig på instastory har ju sett vad vi har haft för oss dessa dagar på vift. Lite lagom shopping i storstaden innan vi åkte hem till vår stuga igen.

 
Världs cup-skidbacken i Levi. Det var årets sista utflykt under vår vistelse i stugan. Att åka gondol upp till högsta topp och se utsikten över en sådan stor yta. Den var alldeles magisk. Aldrig trodde jag att stadsbarnet jag skulle njuta så mycket av frisk luft på fjället och den utsikten. Tjejerna njöt också av att få vandra runt och se allt. Kanske tar vi oss tillbaka dit någongång. Det var ju trots allt en bilresa på strax över 2 timmar från stugan. Men så värt det. Vi fikade och tjejerna fick leka lite i den tillhörande lekparken nedanför. 

Vi började sedan vår hemresa i tisdags. Vi tog oss ner till Umeå för övernattning innan vi på onsdagsmorgonen började rulla hemåt. Och att då få komma hem! Det var fantastiskt.

Tvättberget har stort. Nästan för stort. Men den ska betas av med sin tid den också. 
Tjejerna är lyckliga över att vara hemma igen. Att få vara ute sent och leka med sina vänner var precis vad tjejerna behövde innan de slocknade nöjda. 

Nu ska vi dessutom vara hemma till i alla fall efter helgen. Sen vet vi inte riktigt vad vi hittar på. Några dagsutflykter och hemmalek är också något som är en bra semester!
Dags att dricka upp kaffet och servera frukost här hemma. Både tjejerna och Rickard sov länge idag. Själv klev jag upp vid halv sju!
 
1 Bea:

skriven

Välkomna hem 😊 Ni ser ut att ha haft det fantastiskt 😍 Hoppas det fortsätter resten av sommarlovet med.
Kramiz

Kommentera här: