Destination Arguineguín

En kort sammanfattning av familjens första semesterdag utomlands.

Tidigt imorse gick bilen mot Arlanda. Vi kom dit i lagom tid, parkerade bilen och traskade till terminalen. 

 
Flygturen gick förvånansvärt bra med tjejerna. Alla tre lyckades sova en liten stund var. Och bortsett från att Meja spillde ut halva sin läsk på sin nya vita långärmande tröja så var flygresan bra, men lång. 5 timmar och 45 minuter kändes i kroppen när vi väl kom fram faktiskt.

 
Men att mötas på hotellet av detta på rummet. Det kallar jag service. Även om rödvin inte är något jag dricker, så den lär förbli orörd. Dock har tjejerna (och jag själv huggigt in på både chipsen och kexen.)

Och att sedan få dra upp balkongdörrarna och mötas av en otrligt vacker utsikt. Nej, på bild är den inte alls lika vacker som jag ser den med mina egna ögon. Men oj. Så nära havet. Utsikt över poolen. 

 
Vi hann nog inte mer än vara 20 minuter på vårt hotellrum innan Ninja var ombytt och klar för att bada.

 
De nyinköpte simpuffarna uppblåsta och klara. Och så badade vi i 2 timmar. Bortsett från en kort paus för vätska då tjejerna glatt fyllde på sina glas med läsk.

 
Och får inte glömma glassarna tjejerna nu ska äta. Hur många som helst. Vi avverkade i alla fall två stycken idag. 

 
Men vi badade ju inte bara. Vi kikade faktiskt runt på hotellområdet. Grävde lite i sanden i leklandet, gungade på diverse gungdjur. Spelade lite schack. Men jag tror nog ingen av oss kan de faktiska reglerna. Men det gör nog inte så mycket när man ändå spelar tillsammans!

 
Men kvällen är ju här. Vi har gjort oss redo för kvällen. Ett glas rosévin på vår balkong medan tjejerna varvar ner. Solnedgång och vips så var det mörkt här. Men tjejerna är fortfarande väldigt pigga och förväntansfulla över den kommande veckan. Jag likaså.

 
Imorgon är en ny dag. Detta är nog det bästa vi gjort på länge ❤
 
1 Rebecca Adnell:

skriven

Men gud så underbart! Hoppas ni får en mysig semester! ♥

2 M K:

skriven

Härligt. Ja det blir mörkt sååå fort där nere. Solnedgång o sen vips becksvart

Svar: Det är tur att tjejerna inte vill vara vakna så länge. Då kan jag också somna då fort det blir mörkt 😉
Marie

Kommentera här: