Den sista hela dagen

Bestånde av morgonpromenad, hotellhäng och prinsesskrona.

Vi började våran dag med en morgonpromenad. Egentligen skulle vi ju till marknaden som är en gång i veckan. Och vi följde google maps, men så kom det en svensk man bakom oss och frågade om vi skulle till marknaden. Då meddelade han oss att den var flyttad då det var en festival på marknadsplatsen istället. Så vi gick åt det hållet vi hade fått pekat för oss.

 
Vi hamnade på ett litet torg med en skylt där det stod hantverksmarknad. Men endast ett fåtal stånd och bara 1 som var uppackat. Trots att vi kom en timme efter öppningstid. Så lite väl besvikna gick vi hemåt igen. Dock tog vi smågator fram och hamnade på det andra köpcentrumet som fanns här i närheten. Dock bara en matvarubutik som var öppet. En klädbutik var fortfarande stängd och alla andra lokaler ekade tomt. Lite spöklikt faktiskt. Hur en galleria bara kan vara tom. VI köpte såklart ingenting utan gick tillbaka till hotellet. Det blev i alla fall en promenad på 3,74 kilometer i 26 garder värme. Inte det skönaste och med en trött och lite lagom gnällig Ninja. 

Istället gjorde jag mig mentalt redo för att delta för tredje gången på hotellets Water Aerobics i poolen. Galet jobbigt, men riktigt skönt när man väl är färdig och får gå upp. Men jag är stolt över mig själv att jag lyckats träna nu när vi ändå har semester. Jag som liksom inte ens tränade innan.

Efter lunchen ville Ninja gå ner till MiniLand och pyssla igen. Idag var temat Prinsar och prinsessor. Så hon pysslade ihop en alldeles vacker prinsesskrona till sig själv. Men vackra paljetter och små fjädrar. Hon blev riktigt nöjd!

 
Men poolen lockade återigen då Vilja och Meja inte valde att gå och vila lite i Teen lounge. Så Ninja fick lite bråttom ner till dem igen. Denna gång doppade jag mig inte alls utan höll mig i skuggan. Kroppen har kanske fått sitt av solen så en gnällig Ninja kom upp från poolen efter en stund.

Efter lite gos i solstolen så valde hon och jag att gå upp till vårt rum. Så hon fick ta det lite lugnt en stund. Nu är hela familjen här uppe och vi ska strax bege oss ner till middagen.

Den sista hela dagen här på Gran Canaria. Imorgon klockan 12.05 hämtar bussen upp oss och tar oss til flygplatsen!
 

Kommentera här: