Glass och underbara vänner

Undra hur många glassar vi egentligen äter denna sommar.

Igår styde vi bilen till Hjälmaredocka för en fika. Och en förhoppning om att få se någon båt slussas. Tjejerna valde två kulor glass i en bägare och en varsin festis. Jag och Rickard tog oss en kondisbit. 

 
Lyckligvis fick vi sen en båt slussas genom de tre slussportarna. Något tjejerna är vana vid sedan jag jobbade extra som matros på stadens lilla båt. Men det var ju lite häftigare att den sån stor båt slussades. 

 
Det tar ju så klart en stund för en båt att slussas tre portar men tjejerna tyckte det var spännande och lyckades hålla sig lugna utan att tappa intresset under hela tiden. För det kan ju bli långtråkigt också. Men de ville vänta genom hela slussningen innan vi återigen kunde sätta oss i bilen och åka hemåt igen.

Tänk att Rickard ibland tar lite kort på mig och barnen också.. Så inte bara han och barnen är med på mina kort.

Väl hemma igen blev det lek med vänner. Poolen ställdes upp och tjejernas vänner kom och badade och lekte. Musik spelades och jag passade på att läsa lite i min nya bok. De dansade och plaskade gott i poolen tillsammans och jag njuter av varje stund jag ser alla lyckliga tjejer. 

 
Sen blev det picknick ute på innergården där det faktiskt var skugga. Vår uteplats är ju stekande sol från lunch till kvällen så då är det skönt att fly till skuggan för en stund. Vattenmelon, kakor och saft till barnen. Kaffe till oss vuxna. Tjejerna lekte så gott tillsammans och vi vuxna kunde sitta och prata om allt mellan himmel och jord. Så där avslappnat som en sommarkväll ska vara.

 
Vi kom in sent. Nästan för sent. 21.40 faktiskt. Men tjejerna borstade tänder och kröp ner i sina sängar och somnade ganska snabbt ändå. Men jag hade svårt att somna. Rickard var iväg med vänner och kom hem sen i natt.

Idag är det en ny dag. Som i och för sig har passerat till en stor del ändå. Tjejerna är ute och leker med sina vänner. Rickard tittar på golf på tv och jag sitter framför datorn. Men det är dags att tänka på lunch.

Det blir nog annars en lätt och ledig dag här hemma. För imorgon bär det av på nya äventyr. 
 

Kommentera här: