God mat men dålig speedway

Man kan inte få allt samma dag. Tydligen! 

Idag var planen att fixa nytt körkort. Mitt har blivit skadat och fick en liten notis från polisen när jag fixade tjejernas pass. Ta mig till trafikverket och fixa nytt, det var smidigt sa de. Men så var inte fallet. Jag var tvungen att ringa till trafikverket men deras telefonkö var full så jag får ringa en annan dag.

Istället åkte vi till Erikslund för lite shopping. Mamma skulle köpa present till Vilja (som fyller 10 år på torsdag!!!) och vi passade på att köpa lite annat smått och gott. Unnades oss lunch på IKEA innan vi sedan rullade hem.

Tjejerna passade på att leka med vänner och titta tv en stund och Rickard tog sig en tupplur på soffan. Men när klockan började närma sig middagsdag så fick jag med mig hela familjen til Mocca Deli för att äta en god middag.

 
Tjejerna delade på en flatbread pizza och jag och Rickard åt oss en riktigt god foccacia. Och eftersom Rickard körde så passade jag på att unna mig ett glas Cava till middag. Tisdagslyx liksom. Till efterrätt fick tjejerna en varsin mini-våffla med sylt och grädde!

Strax efter klockan 18 rullade vi in på parkeringen på Eskilstuna Motorsport Arena. Kvällen skulle spenderas där för att titta på speedway. Iklädd fin klänning och en bra stol så kunde jag komma långt, tänkte jag.

 
Men krasch efter krasch i första kurvan fick vi se i flertalet heat. Sånt får mig att tröttna. Tröttna alldeles för fort. Ack så tråkigt. Men jag vet ju att det liksom tillhör sporten på så vis. Och en domare som dömde lite knepigt kan jag tycka.  Dessutom med skapligt rastlösa tjejer. Jag lyckades muta mig själv med en glass också. Tjejerna köpte glass för egna pengar som de fått av våra fantastiska grannar i trappen bredvid. Men inte en glassen funkade på mitt humör.

 
Istället så packade vi ihop efter en timme. Då hade enbart 7 heat blivit körda. Tjejerna klagade inte över att åka hem tidigt idag heller. Vi får helt enkelt ta nya tag på nästa hemmamatch. Kanske går det bättre då!

Nu tar vi kväller. Fick i alla fall höra på kvällsnyheterna att vi vann matchen efter det hade blivit 45-45 och ett avgörande heat kördes och vår förare tog poängen! Vi ligger 3a i serien. Kan bli bra i år också med andra ord!
 
1 Beatrice:

skriven

Den middagen såg inte dum ut! Här äter vi typ torsk och kall skinka med sonen, för det kräks han inte upp... Men jag vågar inte äta hämtmat nu i den här värmen, för då ska väl vi åka på matförgiftning i samma veva.

2 Beatrice:

skriven

Den middagen såg inte dum ut! Här äter vi typ torsk och kall skinka med sonen, för det kräks han inte upp... Men jag vågar inte äta hämtmat nu i den här värmen, för då ska väl vi åka på matförgiftning i samma veva.

3 Beatrice:

skriven

Den middagen såg inte dum ut! Här äter vi typ torsk och kall skinka med sonen, för det kräks han inte upp... Men jag vågar inte äta hämtmat nu i den här värmen, för då ska väl vi åka på matförgiftning i samma veva.

Kommentera här: