Gran Canaria VS Finland

Det här med packning inför morgondagens avfärd mot Gran Canaria har ju sakta men säkert flytit på riktigt bra. Idag föll även den sista väsk-biten på plats då en ryggsäck inhandlades till mig som jag ska ha som handbagage. Eftersom datorn inte får flyga i bagageutrymmet så kände jag att jag ville ha en väska som höll måttet för att den ska hålla inne i planet också. För tvivlar starkt på att jag kommer ta fram väskan med datorn i. I övrigt så är allt nästan packat. Så när som på min plattång. Men måte tvätta håret nu ikväll och platta håret så får den packas ner det sista jag gör.

Och det här med packning för en vecka på vift i ett land som jag inte vet något om.. Jag ansåg dock att vi hade packat lätt. Men det där med att tjejerna skulle dela väska var inte riktigt så poppis hos dem som det var hos mig. Eftersom deras väskor inte ens är halvfulla. Men okej. Deras första resa. Då får man ha egen väska. Och så jag och Rickard också. Då räckte ju inte de små väskorna till riktigt. Så packning för en vecka för familjen. Ryggsäckarna är ju inte fulla heller för den delen. En varsin bok till tjejerna, powerbank och filt typ. 

 
Till Gran Canaria alltså.

Sen så åker vi ju dessutom inte hem däremellan. Nej, vi tar oss vidare direkt till vår sommarstuga i norra Finland. Där väntas en veckas semester med barnens farmor och farfar. Ni vet, mitt ute i skogen. Långt till närmsta granne. Då behöver man inte så jätte mycket packning. Kan man tro i alla fall.

 
Till Finland alltså.

Fast och andra sidan så får ni ju då lägga till packningen från bilen ovan också. För barnens farmor och farfar har ju trots allt fixat igång tvättmaskinen. Så vi får ju tvätta när vi kommer dit. Men det lär ju vara värmekontraster så jackor och långbyxor är nedpackade i de två väskorna som vi tar med oss till Finland. Då minsann tycker tjejerna att det är helt okej att dela väska. För de hade ju inget annat val. Alla väskor var ju upptagna! Nu hoppas jag ju att vädret i Finland är lika behagligt som vädret här, och då behövs egentligen inte packningen från bild nummer två ens tas med. Men i fall att om. 

Men det känns så lustigt att se de olika packningarna sådär. En vecka hit och en vecka dit. Två veckor på vift kräver sin packning. Och det vi inte har packat men behöver, det får vi ju såklart köpa på plats. Antingen på Gran Canaria eller i Finland. Och shopping, det blir det. Massor!

Allt ska ju dessutom ner i bilen också. Tur att vi har en stor bil som rymmer massor. Men ska vi fortsätta såhär så kanske vi får stuka om bilen med hjälp av takbox också. 

Det där med fjärillar i magen.. Jag tror att ett helt zoo har flyttat in i tjejernas magar. Men som tur är så är de ute och leker med sina vänner just nu. Precis vad de behövde såhär innan läggdags och avresa ❤
 
1 Anonym:

skriven

Packa gärna ett ombyte och badkläder i handbagaget. Då klarar man sig första dagen om bagaget skulle försvinna. Sen brukar det ju nästan alltid dykUpp efter en dag! ⛱️👌

Svar: Tack för tipset! Ska tänka på den nästa gång. Lyckligtvis kom bagaget fram direkt så vi kunde bada och njuta redan när vi kom fram!
Marie

Kommentera här: