När man ska hinna lagom mycket

Jag kan känna en uns av stress när det kommer till packningen inför resan. Men samtidigt så är ju tjejernas väskor redan packade så gott som. Igår. Så jag hoppas att jag har packat rätt och riktigt nu också. Eftersom vi aldrig varit iväg med tjejerna utomland. Återigen så räknas inte Finland som utomland.

 
Och när tjejerna packade sina små resväskor gick de knappt att stänga. Då var inte deras tofflor packade, men så fick jag packa om och helt plötsligt så får de nog plats i en resväska tillsammans. Ungefär. Men nu är det själva grejen att faktiskt få ha en egen resväska när vi reser. Spännande att få vänta på den vid rullbandet och så vidare.

Igår bad jag Rickard att starta dagens tvättmaskin precis innan han åkte. Jag vet att man inte bör starta en tvättmaskin innan klockan sju, men detta fick bli en engångsföreteelse. Så när jag klev upp vid tjugo över sju så var tvättmaskinen klar och jag kunde hänga ut tvätten och starta torktumlaren. Så jag hoppas Viljas shorts hinner torka tills eftermiddagen.

 
En kopp kaffe i det lugna innan tjejerna vaknade till liv. Det märks att de börjar få resfeber då de faktiskt har lite svårt att komma till ro på kvällen. Så de har somnat vid 21 de senaste dagarna. Så idag sov de faktiskt till halv åtta, ungefär. 

Sen hann vi åka iväg och se till farmor och farfars katter. Bara ena katten var inne och ville gosa lite med tjejerna. Innan tjejerna såklart sprang ner på tomten för att leka. Då fick jag gosa lite grann. 

 
Vidare till Jula för att köpa resväska till Rickard. Han får tydligen inte plats i en litet handbagage ändå. Jag har redan paxat den större väskan eftersom jag får packa alla hygienartiklar också. Men han måste nog också få en större väska, så jag inte behöver ha hans grejer i väskan också. För annars får jag inte plats med någon shopping.

Snabbstopp på Tuna Park för att köpa en baddräkt till Ninja. Känns som att mina blöta baddjur kommer att behöva byta badkläder ganska så ofta under dagen. Så en extra skadar inte att packa med. Ankelstrumpor fick också följa med, både till Ninja och Meja. Själv skulle jag försöka hitta en ryggsäck som jag kan ha som handbagage också. En smidigt men dock plats för datorn. Får bli en tripp dit senare i eftermiddag när barnen är mindre rastlösa.

Väl hem igen för en förmiddagsfika också. Tjejerna har tjatat om en varsin munk hur länge som helst, så vi köpte med oss lite fika hem. Dock ville de inte sitta och fika med mig, så jag passar på att fika samtidigt som jag skriver detta.

 
Sen ska vi iväg och panta den sista säcken med pant också innan denna semester börjar. Tjejerna har varit duktiga att samla pant under året så deras egna semesterkassa är ju ganska så stor nu. Möta upp Rickard och växla till lite Euro också. 

Men det är så när man ska hinna sådär lagom mycket!
Dags att runda av här. Tvättmaskin nummer två är igång och den ska hängas och sedan är det nästa dags för lunch också. 
 
1 Bea:

skriven

Spännande resa för tjejerna ❤
Vi startade 08.30 de ca 13 milen mot Umeå för shopping på tre olika ställen, sist ut IKEA. Och nu vid 14.20 är vi på väg hem (ca 5 mil kvar)
Då har vi hunnit äta på McDunken åxå! Jag är välorganiserad och gör bara det jag har planerat på min lista - därför är vi alltid klara så snabbt när vi åker.
Hoppas ni får en trevlig resa 🤗
Kramizar

Svar: Vilken dag ni har haft er 😍 Mysigt!
Nu räknar vi snart ner timmar tills vi ska åka. Känner att bilen bör rulla mot Arlanda klockan 05.30 för att komma i tid och kunna äta lite frukost innan vi åker också! Flyget lyfter 8.55 ✈️
Kram!
Marie

Kommentera här: