Att känna mig nöjd för en stund

Det är de små sakerna här i livet man faktiskt ska vara nöjd med. Som till exempel en helt vanlig måndag när Rickard får för sig att hjälpa en vän bygga en altan, vilket innebär att jag hinner ikapp så himla mycket med annat. Det får mig att känna mig nöjd för en stund. 

Idag kom ju dessutom hemstäd till oss. Så klockan tio satte jag och tjejerna oss i bilen och åkte hem till våra vänner för en förmiddagsfika och lek. Tjejerna fick mumsa vattenmelon och jag kaffe. De fick leka både ute och inne medan jag själv fick umgås med min vän. Sen åkte vi faktiskt och åt lunch tillsammans innan vi skiljdes åt. Jag och tjejerna tankade bilen och for och handlade. Vi var på tok för trötta igår för att orka handla.

Att komma hem till ett nystädat hem är nog det underbaraste jag vet. Nästan i alla fall. Men tyvärr så varade det inte så länge utan tvätten var tvungen att fixas med då den släpat efter sen innan midsommar. 

Och eftersom Rickard inte kom hem så passade mamma på att bjuda oss tjejer på middag. Ja, det skulle hon ju gjort om Rickard också varit hemma. Men så fick vi ju lite egentid med vår mamma/mormor. Vi passade på att åka förbi Rusta och köpa nya kuddar till soffan som jag spanat på. Och ett doftljus till min uteplats, för att hålla myggen borta. Förhoppningsvis.

Och så fick jag ett ryck. Mina blommor och gräsmatta mådde inte allt för bra så jag slösade nog min sista energi på det. Jag klippte gräsmattan, vattnade blommorna. Kastade de döda penséerna. Röjde lite av grannens häck som växer så mycket att den väller över på vår sida av uteplatsen. Och så fick det bli dags att gödsla gräsmattan. Alltid strax efter midsommar.. Det är sen länge. Så nu står vattenspridaren igång. Är mycket tacksam över att bevattningsförbudet är hävt här hos oss. 

 
Att sitta i min stol och se ut på min gräsmatta och känna solens strålar mot mitt ansikte får mig att känna mig nöjd för en stund. Att jag har orkat fixa och dona i min lilla trädgård. Nya idéer tänks ut och jag blickar framåt. 

Dessa lugna stunderna hemma, utan min rastlöse själ, gör mig väldigt gott. Även om jag nu älskar att vara på resande fot. Så är trots allt hemma bäst. 

Imorgon är en ny dag. Vi får väl se vad den ger oss.
Sommarlov är trots allt inte alls så tokigt!
 
1 Bea:

skriven

Så duktig du är ❤
Jag har aktiverat min rastlöse själ idag, så han har bara varit lite stressande...
Bokade tid för att se fotbollen på lokala pizzerian på onsdag åxå 😎 Då blir några kalla 🍺
Kram och fortsätt njuta 💕

Kommentera här: