En grå och blåsig tisdag

Det var bra segt att kliva upp imorse när jag såg att vädret inte alls var så trevligt ute. Men tyvärr var jag ju tvungen att se till att Vilja och Meja kom iväg till fritids i tid. Idag var det äntligen Mejas tur att följa med på utflykt med fritids, dag två för Viljas del.

Vilja bad mig igårkväll, innan hon somnade, att hon skulle få ta bussen till utflyktsstället idag. Hon var riktigt trött och tyckte det var jobbigt. För hon hade minsann vinden i ansiktet både dit och hem. Och att då idag vakna upp till en ännu blåsigare dag var väl kanske inte så roligt. Dessutom hade hon visst ont i benen.

 
Men tjejerna tog sig iväg på sina cyklar. Meja åker ju dock buss till utflykten, då det bara är elever från årskurs tre som får cykla. Men Vilja skulle göra ett tappert försök att cykla idag. Men kanske imorgon vill hon åka buss.

Jag och Ninja gör morgon här hemma. Hon är påklädd och redo för dagen. Ligger och tittar på barnkanalen i soffan. Jag dricker en kopp kaffe och väntar in tvätten. Enligt prognos ska det inte bli regn men vill nog inte hänga ut tvätten ändå. Men skulle nog torka fort i denna blåst.

Vi ska äta lunch med min vän helen idag. I övrigt är vår dags ganska så oplanerad. Den blir lite som den blir helt enkelt. Även såna dagar behövs!
 
1 Johanna:

skriven

Finns inget bättre än hänga tvätten ute, men inte om det kanske kommer regn... :)

Svar: Det kom regn.. Så det var tur att jag inte ställde ut tvätten 😂
Marie

Kommentera här: