En stund i parken

Det fick bli en sväng till Parken Zoo idag. Jag blev liten sugen när min kompis Carro sa att hon hade funderingar på att åka dit. Vilket de sen inte gjorde, men vi gjorde det.. Så det var tre lyckliga tjejer som hoppade in i bilen.

 
Men det var kanske inte världens bästa idé att åka till parken när vi väl kom dit. Det var alldeles för varmt och alldeles för många djur höll sig i skuggan och låg och sov. Så det var inte mycket till aktivitet bland dem tyvärr.

 
Dock stannade vi till och åt en varsin våffla med sylt och glass. Vi lyckades hitta ett bord i skuggan. Hade helt klart önskat mer parasoller att kunna gömma sig under annars. Speciellt i denna värme. Men vi åt gott och blev mätta. Sen vidare in mot lemurerna.

 

De som man kan komma så himla nära. Det gillade Ninja. Några var aktiva och andra var trötta och sov i skuggan. Så vi valde att gå ner till tivolit istället. Där tjejerna kunde åka karuseller istället. Ninja, som dessutom fick åka piratfallet för första gången, njöt mest av allt. Det var en riktigt mysig stund i parken ändå. Även om den inte varade så länge.

 
Lagom innan vi åkte hem köpte vi oss en varsin isglass.
För sedan väntades en fotbollsträning för min systerson Devin. Han frågade redan sent i höstas om vi kunde komma och titta på någon träning, men då sa min syster att de tränar inomhus och det är svårt med publik. Så idag fick vi äntligen titta på.

 
Det var en riktigt nöjd Devin som sken upp när han fick se oss alla. Mest Rickard skulle jag tro. Och jag tycker gott att mitt lilla hjärta är duktig på fotboll, även om hans mamma säger att han är bollrädd. Vi får hoppas att vi kan komma och titta fler gånger på när han tränar. 

Nu är det snart kväller här hemma. Vi har hunnit veckohandla och ätit hemmagjorda hamburgare. Rickard är iväg en sväng och tjejerna är ute och leker. Dock snart dags för dem att komma in och göra sig redo för morgondagens skoldag. Vilja ska vandra till Årbystugan så hennes matsäck måste jag fixa till också. 
 
1 emma:

skriven

åh så mysigt!

Kommentera här: