Inför resan - del 1

Det är fyra dagar kvar tills vi åker och jag är mest stressad över att jag inte har skickat iväg min beställning till taxfreen ännu. Allt annat är ju under kontroll. Enligt hemsidan har jag 1 dag på mig att skicka in beställningen. På ditresan alltså. Hemresans beställning kan jag vänta med. Men jag är ändå stressad över den totala beställningen som väntar.

 
Fast beställningen på ditvägen är jag nog ganska nöjd med.
X En varsin godislåda med lite pyssel till barnen.
Flygturen tar trots allt 5 timmar och 45 minuter. Antar att både mobiler och powerbanks kommer vara helt urladdade när vi landar.
X En bag-in-bok med rosévin - 1,5 liter
Tänker att det kan vara bra att ha på rummet då tjejerna lagt sig och ett glas vin på balkongen kanske skulle uppskattas. Sprarar, enligt hemsidan 39 kronor, men vårt Systembolag har ändå höju priset så sprarar 59 kronor. Topp på det liksom.
X Och till sist ett par simpuffar till Ninja.
För hon ville hellre ha nya gula med Lollo och Bernie än att ta med sig sina gamla rosa med prinsessor på.

Mer än så kan jag inte komma på att vi behöver köpa. För utbudet var inte så jätte bra ändå.

Men till hemvägen då. Jag som gillar minnen, ville gärna låta tjejerna få en varsin nalle med Lollo eller Bernie med sig hem. Rickard tyckte dock att de kunde få dem på hemresan istället. De kan ju glömmas/tappas medan vi är där. Good point liksom. Så jag gav mig. Meja och Ninja ville ha giraffen Lollo och Vilja ville ha björnen Bernie.

Dessutom tänkte jag ta två bag-in-boxar på hemresan också. Eftersom det var billigt och vinet är gott. Resten av sommaren och en bit in på hösten skulle ju då vara säkrad på den delen. En box får följa med till sommarstugan är det tänkt. Men där finns ju dock andra goda drycker. Men om vi dricker upp en box där så får jag ju köpa ed mig goda drycker hem från sommarstugan också. 

Och så hittade jag en parfym som jag tror att jag gillar. Rickard kom hem tidigare i vår med ett paket från Michel Kors och hela påsen doftade ljuvligt. Lite lagom lyx att de pafrymerar silkespappret i påsen när man köper present till sin fru. Men frågan är ju om den passar mig, när jag inte ens fått testa den. Men doften är verkligen ljuvlig. 

Sen är in möjliga beställning på hemresan klar. Kanske alltså.

På ett sätt känns det lite som att shoppa på Gekås i Ullared. Man hittar massor man skulle vilja ha. Väljer en viss del. Funderar alldeles för länge. Betalar varorna och åker hem. Lite besviken för att man inte köpte de andra bra varorna man trots allt kanske faktiskt ville ha. 

Det är svårt. Innan kvällen ska det vara inskickat och betalt. Men sen kan jag ju släppa den biten inför de kommande, kanske stressade, dagarna.
 

Kommentera här: