Kaffe på sängen

 
Att få kaffe på sängen varje morgon av Rickard är något jag är bortskämd med. Lagom strax innan han åker till jobbet kommer han in med en kopp kaffe till mig och säger hej då. Jag får då tid att vakna upp innan tjejerna vaknar. Det ger mig tid att få kroppen att bli mindre stel. Värmen från kaffekoppen runt fingrarna är så mycket värt och jag blir på så vis mer rörlig innan jag måste ta mig upp ur sängen. För morgonen är alltid värst med stelheten i mina leder. 

Trots att tjejerna idag är lediga och jag inte behövde kliva upp tidigt så kom han in med en kopp kaffe precis som vanligt innan han åkte till jobbet. Det är mysigt, även om det är skönare att sova. Men och andra sidan så tar tjejerna sällan sovmorgon så det är ändå lika så bäst att kliva upp tidigt för min del också. Rickard sa dock att nästa vecka tänker han låta mig sova. Därmed förlorar jag min kaffekopp på sängbordet varje morgon.

Ninja kom upp kvart i sju imorse. Vilja och Meja strax därefter. Så det var lika så bäst att göra sig redo att kliva upp. Tjejerna leker på rummet och jag hade tid att sätta mig här vid datorn en stund. Strax dags att duka fram frukosten. Tvätten ska sättas igång och vi alla ska göra oss klara för dagen.

Jag ska in till jobbet en snabbis vid halv tio. Då får tjejerna åka till Rickards jobb en stund. Sen tar vi oss vidare till affären för att handla inför midsommarfirandet här hemma. Lite mat och dryck.

Vädret är inte det bästa idag. Jag fick trots allt vakna till regnsmatter mot fönsterbrädan. Lagom mysigt, men det ger mig tre rastlösa tjejer här hemma istället. Så vi får se vad denna dag erbjuder oss. Rickard kommer inte hem efter jobbet då han ska iväg och åka lite enduro/cross med några vänner. 
 
1 Bea:

skriven

Den som då fick kaffe på sängen... nån gång i alla fall..! Sambon är alltid stressad på mornarna och åker i sista sekunden näst intill jämt. Fast om 2 timmar går han ju på semster, så ska lära honom kaffebryggaren (hur många mått och så jag vill ha) Sonen sover till på eftermiddagen (om han får) så där får jag vänta duktigt länge om jag skulle vilja att han gör kaffe åt mig *haha*
Nä, kaffet får jag gå ner och göra själv på morgonen. Nu när nya sängen kommer skulle jag vara rädd att spilla också, så lika bra att inte införa något nytt som kaffe på sängen ;)
Ha en fin Midsommar <3 Kram på er

2 Anna:

skriven

Åh vad snällt 😊 Här får man göra kaffet själv! Men det kan ju vara för att ja alltid är uppe först 🤪
Nu när K är f-ledig så laddar ja bryggaren åt honom. Glömmer alltid att ställa timern åt mig själv dock 😂

Svar: Ibland laddar Rickard bryggaren, om han vet att jag vill sova. Fast nu har tjejerna blivit så duktiga att de kommer in med kaffe på helgerna och dagar när Rickard är borta 😉
Marie

Kommentera här: