MicellAir från Nivea

Jag blev utvald att testa och buzza MicellAir från Nivea via Buzzador. Ett vleansing water för ansikte, ögon och läppar. 

Nu är ju inte jag den som sminkar mig så jätte mycket under sommaren. Ren hud för att möta solens strålar är den bästa tycker jag. Men dagligen använder jag mascara och färg till mina ögonbryn. Så klart jag var sugen på att testa.

Enligt produktinformationen så skulle man ned några lätta drag med en bomullspad bli ren från makeup. Tyvärr så var det inte några lätta drag för min del. Kanske berodde det på att jag använder mig av vattenfast mascara vissa dagar. Som idag när det var väldigt blåsigt och ögonen gärna vill tåras när man är ute. Då behövdes det lite hårdare drag för att få bort allt. Det resulterade ju tyvärr i att ögonen sved en aning.

 
Men jag fick bort sminket. Så här såg mina bomullspads ut efter lätta drag på ögonen och på mina ögonbryn. 

Visst så känns huden ren efter ha dragit en fuktad bomullspad över hela ansiktet. Så denna enkla metod lär jag fortsätta använda på kvällar. Speciellt de kvällar jag är för trött för att orka mig in i badrummet för rengöringsprocessen med vatten och rengöringscremer. 
 

Kommentera här: