Min första dag på år nummer 32

Jag blev väckt alldeles för tidigt imorse men skönsång och paket. Kaffe på sängen och tjejernas egengjorda chokaldbollar. Min födelsedag. Nummer 32 i ordningen. Jag har längtat, för någon ångest för att bli äldre har jag inte. 32 år alltså! Galet!

 
Men lycklig! Även om väckningen blev alldeles för tidig enligt mig själv. Kvart i sex. Men det var ett ont måste. Rickard skulle ju till jobbet och själv skulle jag stressa upp för att fixa till tjejerna. Ena skulle locka håret, den andre skulle våga håret och den tredje skulle blöta ner sitt hår igen för att hennes lockar/vågar skulle komma fram igen efter nattens sömn. Frukosten. Fick inte glömma att ge barnen frukost. Havregrynsgröt med frysa bär! Skolavslutnignen nalkades för tjejerna. Samling i skolan redan klockan åtta. Tänker inte skolan på mig som då ensam skulle fixa tre barn plus mig själv? Men vi hann i tid. Tjejerna redo. Vackra!

 
Otroligt vackra tjejer har jag. Som nu går på ett 10 veckors långt sommarlov. Undra vad vi ska fylla våra dagar med? Okej, de tre första dagarna nästa vecka ska Vilja och Meja spendera på fritids. Men sen är de mina. Bara mina tills skolan börjar!

Det blev den traditionella glassen från Hemköp direkt efter skolavsluningen. Dessutom träffade vi på vår bästa väns mamma, så en varsin chokladkaka fick vi alla fyra tjejer. Tjejerna för att det var avslutning och jag för att jag fyllde år. Lyx!

Vi hann med att baka bullar innan vi hämtade hit tjejernas moster Anni och kusin Devin. Lek i massor medan jag och syster fixade tårtan. Himmelsk jordgubbstårta. Med jordgubbar från vår alldeles egna närgård Solby gård. Vi fixade till och med ett hjärta uppepå. 

 
Det kom blombud mitt i allt fixande. Ballonger blåstes upp. Fika dukades fram och så serverades det från klockan strax efter fyra. Presenter, blommor och heliumballong. Nära och allra kära, hos mig ❤

Mamma bjöd sen på pizza till barnen. Själv tog jag mig en kycklingsallad. Men mamma bjöd ju såklart på den också. Sen körde jag hem Anni och Devin igen då Rickard var iväg på jobb. Så sent en fredag liksom. Men han kom hem ganska snabbt igen så! 

Tjejerna hade vänner över men när de gick hem så tog jag mig ett glas rosévin på uteplatsen och njöt. Njöt av min dag. Att de som kom idag faktiskt tycker om mig. Njöt av att min första dag som 32 år blev alldeles fantastisk!

 
Nu är det snart dags att göra kväller. Men tjejerna påstår att de har sommarlov och han vara vakna hur länge som helst. Men tyvärr måste Rickard jobba imorgon också (de har gjutit en dum betongplatta idag som måste ses över imorgonbitti igen..) Men jag och tjejerna kan ju sova hur länge som helst. Kanske. 

Livet startar riktigt gott vid 32 års ålder. Jag ska låta det fortsätta vara riktigt gott!
 
1 Bea:

skriven

Grattis igen!
Och 32 är väl ingen ålder..?! Jag blir 44 i vinter jag, då snackar vi nästan tantvarning *hahaha*
Hoppas du haft en underbar dag! Och att tjejerna + ni själva får ett härligt sommarlov <3
Kramar

Svar: Tusen tack ❤️Tantvarning på dig? Nä, jag kallar min mamma för tant. Hon blir 60 i september 😂 Så du klarar dig fleeeeera år till på den!

Dagen var alldeles underbar tack! En sån man låser in i hjärtat för en stund! Kram!
Marie

Kommentera här: