När man nästan fyller år

Tjejerna har nedräkning tills på fredag. Då går de nämligen på sommarlov. Själv räknar jag ner till fredag då det är min födelsedag. Tjejerna menar att min födelsedag är viktig, men skolavslutningen längtar de ju till. Jag längtar också till skolavslutningen, så jag får ha mina tjejer hemma och bara rå om dem. Men jag gillar att fylla år!

Nog för att jag bara fyller 32 år, så är det ju inget stort. Men jag älskar ju när jag får hem fikagäster. Presenter är inte det viktiga. Det viktiga är att få veta att man är omtyckt av dem som kommer och fikar. Så på fredag får det bli lite öppethus här hemma för dem som vill fika tillsammans med mig. Från klockan fyra när Rickard har kommit hem från jobbet. 

Presenter är som sagt inte allt. Jag har redan fått min present av min mamma. Råkade visst falla för ett riktigt snyggt läppstift från Chanel när vi var på kryssning. Men att betala lite drygt 360 kronor för ett läppstift var inte riktigt vad jag ville. Men då passade mamma på att köpa den, så får jag se det som min present från henne. Mycket uppskattad, och väl använd, i stort sett varje dag!

Men så i fredags fick jag ett meddelande från Rickard. En bild på en bil som stod på Møller Bil här i Eskilstuna. Den hade han köpt och att det var en tidig födelsedagspresent. Jag kan lova er att jag blev mållös. Blev väl även lite väl chokad och ansåg att vi kanske skulle pratat om ett bilköp inom sin tid. Men han var nöjd. Jag var nog mer än nöjd. Vissa presenter är lite bättre än andra!

Så hela helgen har jag gått som på små rosa moln. Men när man liksom inte får säga något heller. Då blir det en aningens jobbigt. Lite likt en graviditet när man håller allt hemligt tills man vet att allt är säkert. 
Vi höll det hemligt tills jag hade fått bilnycklarna i handen. Den lyckan!

 
En otroligt snygg, clean Audi A6 av årsmodell 2012 men väldigt få mil på sin räkning. Jag är så stolt och mallig över min nya bil.

Kan lova att det var tur att vi skålade in nya bilen med ett glas vin på kvällen, annars hade jag garanterat åkt väldigt många mil med den igår.

Rickard har ännu inte fått provköra bilen. Men jag lovar er att det får han göra ikväll. Då nalkas det speedway, Smederna mot Västervik, och i det mindre trafikkaoset vill jag helst inte köra min nya bil. Så det får han göra. Men som kom jag och tänka på ett inlägg som blivit delat på Facebook tidigare:

"Varje gång jag lånar ut min bil till någon som är kortare än mig så det som att dvärgarnas riksförbund har haft årsmöte i den, allt är justerat, backspeglarna är åt helvete och stolen tar i ratten."

Lite så känner Rickard när han ska köra min bil. Så då förstår ni ju motsatsen när han har lånat min bil. När han har kört bilen och jag sätter mig i efter så skulle jag lätt kunna ta en tupplur i den väl tillbakalutade stolen. Ungefär!

Innan jag ens hade fått bilnycklarna i handen så kom en av våra vänner på bilfirman och gav mig en kaffekopp. Som en gåva i samband med bilköp. Självklart ska jag dricka kaffe med stil när jag åker i min nya bil tyckte han. Som jag gillar alla våra vänner som jobbar där! 

 
Lär bli en hel del kaffe kan jag lova. Nu är den ju diskad och redo för att användas. Den får nog följa med ut till Gröndal och speedway-matchen ikväll! 

Nu ska jag faktiskt bege mig ut på en biltur med bilen. Jag behöver tydligen handla. Ninja har varit duktig och fyllt på inköpslistan under morgonen och eftersom mina tjejer kommer hem tidigt idag så måste jag ju ha lite god mellis hemma också!

Jag önskar er en fin tisdag!
Själv ska jag köra försiktigt men njuta av varje kilometer det blir med bilen idag!
 

Kommentera här: