Nattgäst och dags för utflykt

Igår kom tjejernas kusin Devin hem till oss för övernattning. Sist han var här så ville ha inte åka hem, så med lite övertalning om att han skulle få sova här nästa gång han var hos sin mamma, gick han med på att åka hem.

 
Det blev lek i lekparken, inhandling av slush på Hemköp, våffelmys till kvällen. Popcorn och läsk (trots torsdagskväll) framför en film innan läggdags. Nu hade ju barnen svårt att somna igårkväll då vi helt plötsligt hade stuvat in fyra barn i ett rum. Men barnen var nöjda!

 
Idag blev jag väckt redan 06.32 med kaffe på sängen av alla fyra barn. Och så frågade dem när vi skulle åka till Parken Zoo. För det blir dagens utflykt för oss här hemma. Jag, ensam med fyra barn. Blir en lång morgon om de ska behöva vänta så länge innan vi åker. Men parken öppnar ju 10 så de får snällt vänta.

Nu efter frukosten sitter de i köket och spelar spel. Själv unnar jag mig kaffekopp nummer två och ska strax göra mig redo för dagen. Picknick är inhandlat. Lunch unnar vi oss där inne. Det kommer bli en bra dag. Jag ser fram emot den riktigt mycket! Med lite mildare väder så hoppas jag att djuren är riktigt aktiva.
 
1 Anni:

skriven

Världens bästa moster/syster ❤

Svar: ❤️
Marie

Kommentera här: