S som i speedway och shopping

Igår var det dags för hemmamatch för stadens speedwaylag. Och vi åkte ju såklart dit. Jag har ju i alla år bara följt med en gång. Men det glädjer mig att se hur kul tjejerna har det när de är där. 


För visst lyser de mer än solen?
 

Nu fick jag återigen en fribiljett från Rickards kompis Jonas på Golvinstallation och Rickard har ju egen biljett. Så vi satte oss på en filt i ena backen. Tyvärr så kan kroppen inte riktigt njuta av den hårda backen att sitta på, men mammahjärtat mår lite bättre av att sitta lite på sidan av så tjejerna kan röra sig lite hur de vill. 

 
Vissa stunder får man göra undantag när det gäller lördagsgodis. Som till exempel en liten godispåse när det faktiskt är match. Och har man lite godis så blir man ju genast på bättre humör. I alla fall om man heter Ninja och är alldeles sprallig av en tisdagkväll med familjen.

 
Det blev vinst för vårt hemmalag. 60-30 mot Västervik. Vi åkte dock efter 14de heatet. Allt för att matchen redan var klar och för att slippa all kö som uppstår vid utfarten. Tjejerna hade ju trots allt skola dagen efter. Kanske kan vi stanna kvar till slutet när de går på sommarlov sen!



Idag blir det shopping för min del är tanken.
Jag har hittat ett par riktigt snygga byxor på Vero Moda, men tyävrr fanns inte den färgen i min storlek här hemma i Eskilstuna, så jag styr bilen till Strängnäs om en stund istället. Det bästa med att tjejerna sålde Restauranghäftet för hockeylaget tidigare i år så innehåller den dessutom rabattkupong på Vero Moda i Strängnäs också. 20% på ett helt köp. Tur att jag köpte två häften och de båda innehåller 3 kuponger var. Lär bli några turer till Strängnäs med andra ord. Så jag får ju dock verkligen hoppas att byxan finns där i min storlek. Annars lär jag ju garanterat hitta något annat passande mig. 

I eftermiddag blir det sen shopping till kidsen. Ballerinaskor till skolavslutningen behövs handlas. Då ingen av tjejerna plötsligt kan ha några av de skor som de har. 

Nu ska jag vänta in tvättmaskinen innan jag snart beger mig iväg till grannstaden!
Ha en fin dag!
 
1 Bea:

skriven

Ja, visst är det konstigt det där med skor och kläder till ungarna. Man TROR inte att dom vuxit sååå, men så mätar man och har sig - och hux flux har man en som är 190 cm lång och drar 44/45 i storlek på skor...
Nu har inte dina tjejer det, men istället blir det 3 st uppsättningar.
Hoppas ni hittar något fint :)
Även du! <3
Kram & ha en fin dag ni med <3

Kommentera här: