Fredagsbukett en måndag

Igår var jag riktigt nedstämd när jag åkte från jobbet. Trots att mina två arbetstimmar gick riktigt fort så kände jag mig så ledsen för mina kollegors skull. Så jag ville inget annat än att åka därifrån så fort jag kunde.

Och för att komma på lite bättre humör så passade jag på att unna mig en fredagsbukett, fast på en måndag. Under vinterhalvåret så känns det nästan bra onödigt för mig att köpa en en bukett med färska blommor på fredagseftermiddagen. Helgen innebär ju för det mesta barnens sport, så jag hinner ju knappt njuta av buketten.

 
För till helgen är vi ju uppbokade som vanligt. Både nöje och sport såklart.
Igår valde dessutom vår egna lilla blomaffär här i Torshälla. Ninja och jag åkte dit när jag hämtade henne i skolan. Butiken hade ju dock inga färdiga buketter att välja på, bortsett från tulpaner, så Ninja valde istället blommorna som floristen sen band ihop till en fin bukett för cirka 250 kronor iställlet.

 
Nu står den fint på hyllan i vardagsrummet och det är det första man ser när man kommer hem och lägger ögonen ut till vardagsrummet. Det känns lite lyxigare att komma hem då! Så denna bukett tänker jag njuta av hela veckan (hoppas jag). Och kanske sätter jag det i system att köpa blommor varje måndag istället. 

Fast att köpa blommor varje måndag för 250 kronor är ju ganska dyrt det också. Kanske ska sträcka mig till varannan vecka. I samband när hemstäd kommer. Så man lägger lyxen på lyxen så att säga!
 

Kommentera här: