Halleluja-moment, hon är tillbaka

Det märktes redan imorse när Ninja vaknade att hon var tillbaka. Alldeles på tok för tidigt klev hon upp full av energi. Redan när jag hade skickat iväg tjejerna till skolan så började hon tjata efter frukost. Bara ungefär 1,5 timme för tidigt. Och när hon väl fick sin frukost så åt hon med god aptit upp hela sin skål med havregrynsgröt och frysta bär.

 
Därefter gjorde vi oss i ordning och borstade tänderna. Sen lyckades hon trycka i sig en halv påse med majskrokar under tiden hon inte riktigt kunde sitta still i soffan ens. Sen tog vi oss till jobbet för att lämna rosetterna som blev klara igårkväll. Sprallig och busig även där.

Men vi var ju bara där en snabbis för sen styrde vi bilen till Vingåker. Kom lagom till Alberga när Ninja påtalade om att hon var hungrig igen. Men hon vägrade något så nyttigt som majskakor och en smoothie, istället blev dte en liten chokladkaka och en rulle mentos. Och så en 33 cl Pepsi. Mycket nöjd tjej satte sig i bilen och åt upp allt innan vi ens kommit till Vingåker. 

 
Väl där var hon överallt och ingenstans. Så mycket spring i benen att jag till slut tröttnade och vi gick ut därifrån. Hittade dock en riktigt snygg väska till datorn, men den fick stanna kvar. Vilket jag ångrar nu när jag är hemma. Så endast inhandlade vi ett par solglasögon till kidden. För det var ju soligt i bilen och hon hade ju inga med sig. Nöjda så gick vi över till Iittala outlet och köpte oss en ny mumin-mugg också. Mugg nummer 18 i vår samling. Ninja tyckte dessutom att vi behövde servetter och när vi hade en ihärdig säljare efter fötterna hela tiden så hade jag inte mage att säga nej heller. 

 
Räddningen för min del till at slippa säljaren hack i häl blev att Ninja ville rita en teckning. Så jag slog mig ned mitt emot henne medan hon ritade och säljaren gick vidare till nästa kund. Snabbt därefter tog vi oss genom kassan och styrde bilen hem igen.

Allsång i bilen lyckades hålla Ninja vaken lagom till Alberga igen. Där tystnade hon och lyckades så sova ungefär 20 minuter innan hon vaknade och vår allsång kunde fortsätta. Har varit ett frågeteckan länge om hur hon lyckas somna när musiken är så hög. Ju högre vi spelar i bilen desto snabbare somnar hon. 

Väl hemma igen ville hon ha tomtegröt till lunch. Och en stor skål med gröt som hade både socker och kanel på fick hon i sig och gick sedan och letade i skåpen efter något att tugga på igen. Men det gick hon bet på. Hon blev utan i väntan på att tjejerna strax kommer hem från skolan och vill ha lite mellis. De hinner inte äta mellis i skolan då deras finskaundervisning börjar klockan två och då har inte mellisen hunnit dukas fram. Så snart får hon mellis. 

Sen har jag ingen aning om vad vi ska äta för middag. Det får eftermiddagen visa! Hur som är Ninja tillbaka och äter som bara den.. Igen!
 
1 Bea:

skriven

Men så roligt att hon är som vanligt igen 😄 Kanske mannagrynsgröt till middag... 😂😎😘
Trevlig helg & kramar till er ♥

Kommentera här: