Inte enligt planen

Det var inte enligt plan att jag skulle ligga smått däckad i soffan med en förkylning lagom såhär innan resan. Men är ju glad att den kommer nu och jag får bota den så gott jag kan och vara frisk på resan.

 
Kaffe, halstabletter, nässpray, socialt umgänge på telefonen och så senaste numret av tidningen ELLE nedkrupen i soffan är ju precis det rätta medicinen för en förkylning. Jag är ju inte helt däckad egentligen, men näsan är lite täppt och halsen kliar lite grann bara. Men jag vill inte att det ska bli värre än så. Då tänker jag vila mig i form igen.

Har rensat skåpet på alla tänkbara vitaminer och mineraler jag behöver. Klunkar vatten i mängder, men det är skönt att bryta av med en kopp kaffe ibland också. Och te. Får inte glömma att dricka lite te också, med honung i. 

Men jag ska strax bege mig till hundarna och rasta dem för dagen. Solen skiner så jag hoppas det är varma strålar som jag får sällskap av på min promenad!

Ikväll väntas hockeyavslutning för denna säsong. Även om isen är kvar i lite drygt 1,5 vecka till. Men det är bara Vilja som har träningstid. Meja och Ninja hade sin sista träning i söndags. Men en stor gemensam avslutning för alla lag i klubben. Det blir internmatch - Team02 mot ledare, fika och prisutdelning. Det ska bli trevligt!
 
1 Bea:

skriven

Nämen, skruttan! Du gör rätt i att vila och dricka. Sedan kan du testa VÄGRA vara förkyld... För det kan ju funka med viljestyrka och jävlar anamma, man vet aldrig.
Krya på dig! <3
Kram

Kommentera här: