Livet på landet för en stund

Igår packade vi in oss i bilen och for ut till landet. Eller ja, landet är det ju inte eftersom det är ett hus. Nämligen hem till Rickards föräldrar där två mycket glada hundar väntade på oss. I helgen ska vi vara hundvakt, därav är vi på landet.

 
Rickard var iväg med jobbet igår eftermiddag/kväll så vi tjejer var ensamma hemma tills vi alla fyra somnade gott. Jag är ju inte riktigt van vid hund i sängen, så jag hade bra svårt att sova. Och Q är betydligt värre än Ninja i sängen. Så idag har jag känt mig bra trött.

Men det stoppade inte oss från att åka iväg ut till skogen och ta en lång promenad med hundarna. Tjejerna njöt över att få vara ute i skogen och promenera samtidigt som hundarna sprang om oss flera gånger om. Och visst är det kul när man ännu kan rulla runt i snön.

 
Det var tre rosenröda tjejer i skogen som vill tillbaka till samma ställe imorgon igen för en lång promenad. Kanske tar vi med oss lite picknick då?! Det visar sig. Både tjejerna och hundarna trivdes riktigt bra i skogen.

 
 
 
Nu är Vilja och Rickard iväg på hockeymatch. Egentligen är det en föräldramatch som jag hade signat upp mig på, men min kropp säger tyvärr ifrån. Den klarar nog inte en match med riktigt duktiga killar och min egna tjej. Så jag, Meja och Ninja stannade kvar i huset en stund. Snart ska ju hundarna ha mat, sen åker vi hem till oss en stund för att packa lite inför imorgon. Meja och Ninja har tidig träning och Vilja ska helt plötsligt spela en cup imorgon med de större tjejerna.

 
Vi njuter av stunden på landet. Har köpt hem glass till kvällen och brasan ska tändas. För även om värmepumpen värmer huset till 21 grader, så måste man alltd elda när man är på landet.

Önskar er en fin lördagseftermiddag och kväll!
 
1 Bea:

skriven

Åh vilka härliga rosiga kinder ❤
Sen förstår jag att det är skillnad att ha en hund i sängen, istället för sina barn 😜
Jag ser bara syrrans 40 kg's älgkalv framför mig... om HON skulle hoppa upp hos mig då hon är här 😂 En 40 kg's unge slickar en så inte i ansiktet, ylar/"pratar högt" och piskar en med en glad svans 🤣
Ha en trevlig lördagskväll 🤗 Kram

Kommentera här: