Med hopp om våren

Jag sitter vid köksbordet med altandörren öppen. En lätt kyla tar sig in till köket trots att solen skiner som allra bäst utanför. Man kan tro att våren är här, men ännu ropar jag inte hej.

 
Hos mig skiner solen så mycket att jag blir bländad trots att jag är inomhus. Det är nackdelen med vårt kök. Vi har sol från lunch till sena kvällen. Men det är vackert. Även om solen i skrivande stund skvallrar om att jag måste tvätta mina fönster. Jag passade på att köpa små påskliljor i kruka när jag var och handlade tidigare idag. Men lite hopp om våren och att påsken snart är här. Vi är ju inte hemma på påsklovet, men påsken firas här hemma hos oss. Så jag passar på att njuta av lite påskgrönt inomhus redan nu.

Snart väntar jag hem både Meja och Vilja. Ninja valde att stanna kvar i skolan till klockan tre då hennes klasskompis fyller år idag och skulle bjuda på Piggelin. Jag har ju trots allt rätten att ha tjejerna på fritids heltid, men det vill jag ju helst inte. Men någongång ibland så behöver jag ha dem där och någongång ibland så vill de faktiskt stanna där.

Det är tisdag och andra veckan som jag är hemma heltid. Imorgon väntas tid till läkaren. Det är svårt att förklara, men mina nära och kära är så hjälpsamma och det är jag tacksam för! 

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe för strax kommer tjejerna in genom dörren och då ska vi läsa läxor!
 
1 Bea:

skriven

Ja du, inte alltid det är bara positivt att solen tittar fram. Vi har köksfönstren åt norr och öster, så jag slipper bli bländad mitt på dagen och mot kvällen. Fast å andra sidan har vi den i vardagsrummet eftermiddag och kväll, vilket i princip slår ut TV-bilden. Ack och ve, vilka bekymmer man har *fniss*

Hoppas det ska gå bra för dig imorgon hos läkaren. Åter igen saknar jag att ha ett trollspö jag kan vifta med lite då & då - som när jag vill hjälpa andra <3 Då skulle jag trolla dig till en piggelin tjej! Inte som glassen: kall och grön *hihi* Men till en fräsch och go en... Åh, nu blev jag sugen på Piggelin!

Det är en välsignelse att ha nära och kära som kan hjälpa en när man "inte kan torka sig själv" så att säga. För inte är det alltid tårar som kommer, utan ibland en massa "skit" som måste ut också.

Skålar med dig med min egen kaffekopp och hoppas läxorna inte skymmer er sol <3
Kramizar

2 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Men vet du - det är faktiskt VÅR - idag är ju vårdagjämningen här och på söndag så går vi över till sommartid. FANTASTISKT!! Tänk vilken underbar tid vi går tillmötes!!

Hoppas du får en fin vecka!

Kommentera här: