Mindre än 30 mer än 25

Jag har nedräkning. Det är mindre än 30 dagar kvar, men mer än 25 dagar kvar tills jag sitter på flygplanet på väg till Spanien. Men i skrivande stund minns jag inte ens när planet skulle gå, så ännu kanske jag står kvar på det svenska fastlandet en stund till.

 
Installerade dumt nog en app som jag kollar fler gånger om dagen, vilket är väldigt dumt eftersom den bara ändras efter narje natt. Men det känns så härligt att se dagarna ticka ner sakta men säkert. 

Så vi ska alltså till Spanien. Svårt att ta in för mig som aldrig varit till ett varmare land. Räknar absolut inte våra nordiska länder som utomlands direkt. Men jag har ju trots allt både varit i England och i Tyskland. Men Spanien till och med låter mer varmt och njutningsfullt när man säger det. 

Jag funderar såklart på vad jag ska packa. Enligt väderprognosen (på ett ungefär i snitt) så bör det vara 20 grader som högst och 10 grader som lägst. Sen vet jag ju inte hur pålitligt det är. Någon som varit i Spanien i början av april? I närheten av Alicante?

Och i skrivande stund fick jag smått panik över att jag inte visste vart mitt pass var. Så en kort paus i skrivandet för att leta och jag hittade mitt pass bland mina viktiga papper. Det vill säga lådan med alla räkningar. Jag har tydligen större koll på vart Rickards pass var. Men nu är paniken över det borta i alla fall.

Jag ska mäta och se om tjejernas och min nya (okej, inhandlades i somras i alla fall) resväska går som handbagage eller om de är för stora. Har ju min andra sen jag och min syster var i London, den går i alla fall som handbagage. Men Rickard bör ju kanske också ha ett handbagage så. Vi får se. Annars får vi köpa en till honom. Så har vi, för resa tänkte vi försöka oss på flera gånger inom sin tid. (och efter den meningen så skrämde jag förmodligen iväg alla tänkbara barnvakter..)

Jag som tänkte ta med mig lite böcker på min resa fick tipset att inte göra det. Jag ska ju trots allt slappna av. Se Spaninen, uppleva Spanien. Men kanske en bok får följa med i alla fall. Att ha på planet, för jag vet att Rickard kommer somna till 100%. Lyckades han göra det på flygresan mellan Stockholm och Helsingfors (40 minuters flygtid) så lär han göra det på vägen ner till Spanien också. Och jag har svårt att sova både i bil och på flygplan så.

Nu ska jag ta fram måttbandet och börja mäta. Gäller att passa på när en resväska är framtagen, då det väntas övernattning på annat håll i helgen för hela familjen!
 
1 Bea:

skriven

Vad jag minns kunde kvällarna och nätterna vara kyliga - då var vi ändå på Mallorca och i juni om jag minns rätt (1988)
Och ja, skippa böcker. Utforska och drick lite vin istället 🤗 Ta inte med för mycket kläder, utan tvätta i Y3 istället. En varmare kofta/tunn jacka kan dock vara bra. Och långbyxor.
Lär dig några standard fräser på spansks (och möjliga svar på dessa)
¿Cuanto cuesta esta? t.ex
Men viktigast av allt: bara njut och va i stunden 😄♥ Tänk "mañana" 😎🤗 Kram

Svar: Tack för tipsen fina du 😘
Marie

Kommentera här: