Veckoslut och veckostart

Helgen, något hela familjen hade sett fram emot. Men tyvärr så tyckte Ninja att feber skulle passa bra lagom på efterdagseftermiddagen. Men det stoppade inte oss och våra planer ändå, för hon var riktigt pigg och glad ändå. Om än lite trött mellan doserna av Alvedon. 

Det blev en förmiddagsfika med moster Linn och pojkarna här hemma på lördagen. Som tjejerna har längtat. Det blev pulkaåkning och innemys. De stannade kvar på lunch innan det var dags för dem att börja åka hem igen.

Själva gjorde vi oss i ordning för en övernattning i Stockholm. Tjejerna älskar att sova på hotell och eftersom jag och Rickard gör det med jämna mellanrum så är det inte mer än rättvist att tjejerna följer med också. Huvudstaden för shopping, god mat och hotell mellan lördag och söndag.

 
Vi traskade runt inne i city under lördagseftermiddagen. Shopping på bland annat Zara, där både tjejerna och Rickard oftast hittar kläder varje gång vi är inne. Själv klämde ja på en vinterjacka, men den fick stanna då jag har förhoppningar om en vår snart. Åt oss en god middag på Jensens Bøfhus.


(testar våra snygga tröjor från Jensens Bøfhus, som plåster på såren för att vi fick vänta så länge på att både få beställa maten och att maten faktiskt kom.)
 
Väl på hotellet igen unnade vi oss goda drycker. Rosévin för min del, öl för Rickards del och så små söta röda coctails till barnen. Skybar på 17 våningen med en härlig utsikt mot Lidingö. Vi somnade till musiken från Melodifestivalen och vaknade upp utvilade på söndagen!

 
Efter en allt för god hotellfrukost så roade sig tjejerna med lek bland alla lekmöjligheter som hotellet erbjuder. Pinging, fotbollsspel, rollekar och så vidare. Jag och Rickard fick snällt sitta vid fotöljerna och titta på. Även det är riktigt avkopplande.

Förmiddagen spenderades senare på Mall of Scandinavia. Lite mera shopping på bland annat Disney Store och gott kaffe till mig och Rickard från Starbucks fick avrunda våran utflykt för denna gång.

Vi styrde bilen hem igen. Veckohandling, basketmatch och hockeymatch för stadens båda herrlag. Som bägge fick med sig en förlust. Familjen somnade tidigt på söndagskvällen. Och vaknar upp till en ny vecka.

En veckostart där jag mer eller mindre är helt förstörd. Smärtan i mina armar har blivit mer påtaglig under helgen, trots utebliven ansträngning. Vilekt resulterade i att jag valde att stanna hemma från jobbet idag. Jag har nästintill gråtit under natten vissa stunder enligt Rickard och är allt annat än pigg. 

 
Men mitt bland mitt sämre mående så fick ju tjejerna sovmorgon idag. Jag hade inte samvete att slita upp dem så tidigt så att låta dem sova till klockan sju gjorde både dem och mig väl. En mysig frukost hemma tillsammans för att sedan få en promenad med dem till skolan. Det har jag saknat!

Jag promenerade hem igen och däckade i sängen och sen dess har jag lyckats sova till och från under 3 timmar. Välbehövligt kanske, men det tar inte bort den påtagliga smärtan tyvärr. Och inte känner jag mig heller så jätte pigg. Samvetet dessutom gemtemot jobbet ligger och trycker över mitt bröst. Jag behöver ju jobba. Jag vill ju jobba. Jag måste jobba. Känner mig så dum som inte ens orkar två timmar på jobbet.

Om en halvtimme slutar Ninja, så då ska jag hämta henne i skolan. Vilja och Meja stannar kvar i skolan till klockan tre enligt önskemål. Ninja har basketträning idag och det är ju inte alls så ansträngande. Hockeyledigt för Vilja. Så det blir trots allt en alldeles lugn eftermiddag och kväll här hemma. Något jag behöver. Jag valde dessutom att anmäla att jag är hemma imorgon också. Sen hoppas jag att jag kan gå till jobbet på onsdag igen. 

Men nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra absolut ingenting tills det är dags att gå till skolan!
 
1 Bea:

skriven

Men skruttan :( Tänk om du ändå hade varit en barbie dagar som dessa... Dom gick ju armarna att ta av och sedan sätta dit igen ;)
Du ska absolut inte känna dig dum i alla fall..! Vissa saker rår vi inte över här i livet och ibland är det bara att åka med och acceptera färden dit strömmen tar oss.
Jag kände så där i början av min skada, men fick lära om mig. Vi är itutade att man SKA jobba, man SKA göra si och så - men vet du? NÄ! Det är inte alltid mallen passar.
Så inte känna dig dum <3 Du är såååå himla bra som du är <3
Ta en kaffe och skit i resten typ ;)
Kramizar

Kommentera här: