Det klassiska.. Påse på sadeln

Detta inlägg är ett samarbete med Cykelkraft.se

Att vi tidigare i vår köpte nya cyklar till tjejerna skrev jag ju om här. Sen såg vi ju över min cykel så jag skulle kunna cykla med dem till skolan och på andra turer. Första tusen blev ju då för att pumpa däcken på min cykel. En lagom kort sträcka på ungefär 2.67 kilometer. För att upptäcka när jag kommer hem att det är hål i min sadel.

 
Så det klassiska. Påse på sadeln. Hur många känner igen sig? Så kan man ju i alla fall cykla till och från skolan. Men jag har ju mer ambitioner än så med min cykling. Så jag surfade in på Cykelkraft.se och beställde hem en ny sadel. Valet blev en Bontrager Communter Gel Crz+ för damer. Beskrivningen tycktes passa mig riktigt bra. Det blev en snabb leverans för på tredje dagen från beställningen fick jag hämta ut mitt paket och Rickard kunde då montera den nya sadeln på min cykel och jag cyklade iväg hur bekvämt som helst.

 
Jag har än så länge enbart testat stadscykling med sadeln. Men det jag har cyklat så har jag cyklat hur bra som helst. Sadeln ger ett bra stöd för mina mjukdelar och jag är inte alls öm när jag har cyklat färdigt! Den mjuka gelstoppningen gör helt klart väldigt mycket. 
Nästa test får bli i skogen, men dit kommer jag inte fören mina armar är lite starkare, efter den senaste tappningen av muskler. Men snart så!

Nu cyklar jag så ofta jag får chansen. Till och från skolan med barnen är ju givet nästintill varje dag. Imorgon tar vi med oss mormor på cykel för en glassutflykt!

Nästa inköp från Cykelkraft.se får helt klart bli ett par cykelglasögon. Det där med knott i ögonen när man cyklar är ju bra jobbigt. Så ett par anpassade glasögon ska jag helt klart införskaffa mig! Dessutom såg jag att de har riktigt bra priser på det också. 
 

Kommentera här: