Perioder med pärlor

Tjejerna är just nu inne i en av sina perioder när det ska läggas pärlplattor hela tiden. Så fort de vaknar åker burkarna fram och så sitter de vid köksbordet tills jag ber dem plocka undan för frukost.
Det blev ju inte bättre för att vi köpte en bok med en massa mönster till just pärlplattor. 

 
Men idag var det dags att ta tag och stryka plattorna till tjejerna. De tjatar ju hela tiden, men jag burkar låta dem ligga på ena bänken och på köksbrädan några dagar så tar jag alla på samma gång. Nu var det dock inte så många plattor, men hemstäd kommer idag så jag var ändå tvungen att få bort dem innan dess.

 
Nackdelen är dock att vissa pärlplattor går ju sönder. Kan bero på att jag är ganska värdelös på att stryka dem. Och ibland så lägger tjejerna så konstiga mönster (inte ur boken då) så de sätts inte riktigt ihop när man stryker dem. Och då lossnar ju pärlor. Och jag får ju då tyvärr kasta dem. 

 
Dagens skörd av pärlplattor osm klarade sig genom min strykning. Är ganska tacksam över att tjejerna inte blir så ledsna och besvikna på när jag råkar ha sönder plattorna. Utan då ger de dem mer energi till att skapa nya.
Nu ligger deras färdiga plattor i deras rum och väntar på att de ska komma hem. Och påbörja nya. Dessutom ser det ut som om vi dessutom behöver köpa nya pärlor.
 
1 Bea:

skriven

Så fina plattor ❤ Jag la med sonen då han var mindre, men nu tycker jag det är gör plottrigt 😊
Ha en fin dag ❤ Kram

Svar: Ibland kan jag tycka att det är rogivande att sitta tillsammans med tjejerna och leta en viss färg och så. Nu är de ju dock så självgående..
Marie

2 M K:

skriven

Pärla är kul men har inga pärlplattor själv och är jag hos brorsan så får jag ju aldrig pärla ifred utan då ska de alltid ta över mina plattor. Haha

Nu har du en länk i min blogg att gå in och kolla på bilder på en underbar Grekisk sandstrand.

Svar: Ibland är det rogivande att hjälpa tjejerna att hitta nån viss färg och så. Men nu är det så självgående!
Ska genast gå in och kika på länken!!
Marie

Kommentera här: