Utflykt blev torsdagsfys

Sakta men säkert kommer familjen igång med cyklingen för i år. Tjejerna cyklar för visso fram och tillbaka här på gården där vi bor och ser ju fram emot varje gång vi ska cykla någon längre sträcka. Idag var det dags att ta första längre utflykten på cykeln.

 
Hela familjen och så mormor cyklade till Slagsta Glass för att köpa en glass. Det måste kanske finnas en liten morot till tjejerna att cykla en längre bit. För visso är det bara 3.39 kilometer hemifrån oss till Slagsta Glass. Men Ninja trampar på riktigt bra, men blir ändå lite stressad över att Vilja och Meja har lite bättre fart än henne. Men när hon väl fick cykla först och hålla tempot på vägen hem så gick det hur bra som helst!


(halvvägs och dags för fikapaus.)
 
Ingen jätte ansträning för oss vuxna att cykla. Men kan ändock ses som torsdagsfys för hela familjen.
Total distans 6.72 kilometer på 39.04 minuter. Jag är stolt över barnen. 
Till helgen väntas en längre cykeltur för mig och Rickard. Då med lite bättre tempo får jag hoppas i alla fall. 

Glassen var ju såklart god och barnen mycket nöjda när vi kom hem. Nu väntas dusch och sen lär jag stupa i säng. Lyckades dessutom klippa gräset idag igen. Det är lycka för mig!
 

Kommentera här: