Vi njuter av sol, vänner och vårkonsert

Vilket fantastiskt väder vi har haft de senaste dagarna. Solen värmer på riktigt gott och jag tar varje tillfälle till akt att ligga i solstolen.

Tjejerna njuter av lek med nya vänner här hemma på gården. De är ute hela tiden. Älskar att bo där vi bor. Lekkompisar runt hörnet. Lekparker. Gröna ytor att springa på.
Själv umgås jag också med vänner. Det känns riktigt skönt att ha någon att dricka kaffe med ibland på dagarna. Då blir inte mina dagar så ensamma hela tiden. 

Men bäst av allt idag är trots allt den vackra vårkonserten vi var på under tidiga kvällen.

 
Våran Meja, och alla hennes klass 2-vänner hade nämligen en konsert för familjen, nära och kära, idag på skolgården. Sånger de lärt sig under läsåret på musiklektionerna. Hade det varit dåligt väder så skulle vi varit i  skolans idrottshall, men istället strålande sol, kanske lite för strålande, fick vi stå på skolgården. 
Det blev en riktigt bra uppslutning av föräldrar. Meja bjöd med mormor på konserten också och var så nöjd över sin insats. Hon spelade dessutom maracas under en låt och jag tyckte hon klarade det galant. 

När vi sedan gick därifrån så svängde vi förbi affären och köpte oss en varsin glass. I alla år har min mamma alltid köpt glass på skolavslutningen, alltid sen jag var liten. Men i år så kan hon inte vara med under skolavslutningen då den är så tidigt som klockan 9 på morgonen (skolan har tidigare haft skolavslutning på kvällen för att så många ska kunna komma och titta.) Så idag bjöd mormor familjen på glass. Som en liten förtidig skolavslutning.

 
Solen och värmen ska fortsätta hos oss ett tag till. Så jag tänker fortsätta jaga solstrålarna i min solstol!
Vi hörs när vi hörs ungefär!
 
1 Bea:

skriven

Här har vi också haft riktig sommarvärme. Igår tror jag det var +28 :)
Jag har dock inte fått ligga i solstolen med en kopp kaffe, då gården fortfarande kräver att den ska minsann fixas till innan den ger ifrån sig några blommor och sånt *haha*
Men man behöver ju pauser emellanåt... så tog fram solstolen ändå ;)
Varma kramar <3

2 Therese :

skriven

Så fina tjejer alla 3 ❤ när jag o mina syskon var små och gick i skolan hade vi samma tradition att äta glass när vi gick på sommarlov

Kommentera här: