Vinsten firas med följd av huvudvärk

Gårdagskvällen med tjejerna på Eskilstuna Motorsportarena var riktigt härlig. De nöjt av att få vara där. Och de njöt dessutom över att jag var med dem. Vi sponsrade klubben genom att äta vår middag där ute vi också, Rickard åt ju med jobbet. Kanske lite dyrt, men vi blev mätta och förhoppningsvis blev det någon extra krona till klubben på så vis.

 
Iklädda nya röda koftor sprang de upp och ner för backen där jag satt. När Rickard sen kom från sin middag så fick han gå och köpa en ny filt. Tjejerna har sedan tidigare en fleecefilt från klubben, men det glömdes hemma. Och kan man någonsin ha för många fleecfiltar? Och trots mängden filtar så glömmer man de alltid hemma. Nu ska jag dock tvätta upp den vi köpte igår (då den blev väldigt gräsig) så ska jag lägga en varsin filt i bilen. Är ju ganska smidigt att ha en med då vi trots llt åker iväg lite nu och då på grejer som kanske kräver en filt.

Solen sken och det var helt klar riktigt mycket folk ute på arenan. 6011 stycken. Så kul att så många faktiskt kommer och tittar. Nu fick ju jag dessutom min entrébiljett från Golvinstallation. Och eftersom det finns tre kvar från dem, så det lär ju bli fler matcher att gå på för min del!

Vi fick fira vinst för vårt hemmalag. Eskilstuna Smederna. Så det var tre lyckliga tjejer vi fick med oss hem. Varav två hade svårt att somna. Men efter lite tjat om att klockan faktiskt nästan var 22, så tystnade dem och jag och Rickard kunde också gå och lägga oss.

 
Tänk vilken liga vi är; jag och mina tjejer ❤
Rickard också såklart, men han får ju ta korten! (Lägg märke till att jag står på kantstenen vilket får mig upp en bit. Tänk då hur långa de två stora tjejerna är egentligen)

Idag var det dock segt att kliva upp. Jag har ju börjat kliva upp med Rickard på morgonen för att äta frukost tillsammans klockan sex. Men idag orkade ingen av oss koka varken ägg eller gröt. Så vi drack kaffe i sängen och pratade istället. En bra start på dagen. Men sen unnade vi oss hotellfrukost om ett av stadens hotell. 

Därefter kom huvudvärken som ett brev på posten. Så när jag kom hem slocknade jag en timme. Men trots det så fanns huvudvärken kvar och den vill inte riktigt släppa heller. Rastade hundarna och hämtade Ninja. Fixat mellis till oss alla tjejer. Snart upp och hämta ut paket från H&M innan det sen är dags att laga middag. 

Ikväll blir det föräldramöte på skolan angående utflykt som fritids ordnar under sommarlovet, som tjejerna faktiskt fick följa med på ändå (innan de går helt på sommarlov). Underbar fritidspersonal har ju de två stora tjejerna.
Ja, lillan också såklart. Men hon tar sommarlov hela sommaren hon!
 

Kommentera här: