48 timmar på vift

Jag blev upphämtad av Rickard på jobbet redan klockan tre i fredags eftermiddag. Bilen var tvättad och packad för en helg på vift. En tvådagars hotellvistelse på Grand Hotel i Falkenberg väntade. Och såklart lite shopping på Gekås i Ullared när vi ändå var i krokarna. 

Tjejerna spenderade sin helg hos farmor och farfar och jag tror nästan att de önskade att helgen aldrig skulle ta slut. Lyckliga barn!
Vi kom ner till Ullared vid halv åtta på fredagskvällen. Tog oss en runda och fyllde ganska snabbt en kundvagn. Lagom en halvtimme innan butiken skulle stänga så ställde vi oss i kö. Landade på hotellet strax efter klockan 22. Lastade av våra grejer på vårt riktigt fina rum (vilket jag dumt nog inte tog kort på ens) och gick ner till Harrys, som låg i anslutning till hotellet. Ett glas rosé till mig innan vi stupade i säng efter en riktigt lång dag.

 
Trots att vi är barnlediga så sover vi sällan länge på morgonen. Denna helg var inget undantag heller. Så klockan halv nio satt vi redo i bilen för en ny sväng till Ullared. Smidigt när det bara låg en halvtimme bort med bilen. Inga köer så det var bara att gå in. När vi väl hade fyllt en till kundvagn då tog vi oss ut igen. Då var det dock lite kö så en stämpel på handen så kom vi in lika fort igen. 

Enkel lunch och därefter handlade vi bara i en varsin kundkorg. Vi kände oss ganske klara. Tog några av butikerna på utsidan innan vi rullade tillbaka till Falkenberg vid halv två.

(null)
 

En liten flaska Prosecco fick följa med upp på rummet medan vi gjorde oss klara för kvällens middag. Vi tog oss en promenad genom de centrala delarna av Falkenberg, och jag var inte så jätte imponerad, men jag kanske missdade något i och för sig. Pinchos låg bara 3 minuters promenadväg från hotellet så där bokade vi ett bord. Och vi åt oss mätta och belåtna innan vi gick tillbaka till hotellet och Harrys. De visade dessutom Sverige-Turkiet matchen i fotboll så det var ett lagom avslut på våran kväll. Vi somnade tidigt, och vaknade tidigt idag. Åt en frukost och begav oss hemåt.

Att bara åka bil är något jag älskar. Jag kan prata om allt mellan himmel och jord eller så sjunger jag en hel livekonsert i bilen, eller så är jag bara tyst och njuter av utsikten. Rickard körde både ner och hem så jag kunde göra allt ovanstående.

Nu blev det ju inga störren inköp av julklappar till barnen när vi var nere. Så vi får med andra ord ta oss en ny tur någon annanstans en annan dag. Jag ska ju bara få fram en önskelista först också!

Att spendera 48 timmar med Rickard var precis vad jag behövde. Vet inte om jag är utvilad nog för en arbetsvecka, men det kommer ju snart en ny helg.
 
1 Bea:

skriven

48 timmar är inte alltid så dumt ❤ Bättre än inget.
Verkar varit en härlig helg. Hoppas din vecka går lite smidigare nu 😊
Kram!

Kommentera här: