En hit, en dit och en där

Har jag någonsin sagt hur tacksam jag är över all hjälp vi får för att lyckas med vårt vardagspussel? Hur tacksam jag är över alla som finns för oss?

Idag är det återigen en sådan dag då jag är tacksam. För utan hjälpen vi får just nu så skulle våran lördag gå helt åt skogen faktiskt.
Hjälpen började redan igår faktiskt. Mummi och Ukki kom och hämtade Vilja klockan fyra. För hon skulle nämligen sova där. Lycka för henne. 
Och det var för att Mummi och Ukki skulle köra Vilja till ishallen idag då Vilja har match. Samling 10.30 för att gå på is 11.30 mot Vita Hästen tillsammans med hennes lag Team07.

Låter kanske inte alls så tokigt ändå. Men med tanke på att Meja och Rickard åkte iväg till Västerås klockan halv nio idag, för att Meja har handbollssammandrag där. 4 matcher ska spelas under dagen och sista matchen spelas 14.35. Sen ska de ta sig hem också.

Och så Ninja då. Ja, hon har nämligen fotbollsavslutning med fotbollsklubben. Alla ungdomslag i klubben blir inbjudna till fika och prisutdelning i vår idrottshall. Och det ser ju Ninja väldigt mycket fram emot efter en bra insats i hennes lag under den här säsongen, även om hon kom in lite sent. Avslutningen börjar klockan 10.00 och slutar 11.30.

Med två föräldrar så hade denna dag inte fungerat för oss. Något barn hade fått avstå, alternativ åkt med någon lagkompis (vilket jag vet skulle funka för både Meja och Vilja egentligen). Men då kommer Mummi och Ukki till undsättning och kör Vilja till ishallen. Så är Vilja på plats när hon ska och jag och Ninja åker dit så snart Ninjas avslutning är klar. Så jag hinner ju se henne spela match en stund i alla fall.

 
Men sen.. Sen samlas vi med klubben där alla tjejer känner en hemmahörighet. Nämligen basketklubben. En klubb som verkligen månar om sina små spelare och kan på så vis få dem att stanna kvar och älska sin sport.

Så trots att tjejerna ska på sina egna sporter först idag så är de ändå klädda med sina blåa träningströjor med basketklubbens märke på och de bär de stolt. Det är nämligen så att klubbens herrar idag spelar en basketmatch mot Team4Quarter från Helsingborg, till förmån för mustaschkampen och då är blått en självklar färg för oss alla att bära. Matchen börjar ju klockan 15.00 i Stiga Sports Arena, så Meja och Rickard blir lite sena, men en stund hinner de såklart att se.

Jag är stolt över att jag har aktiva barn. Men ibland önskar jag att vi hade det lite lugnare.

Till Mummi och Ukki: Ni är guld värda ❤
 

Kommentera här: